"Kredi kartı kullanımından uzak durun"

Güncelleme Tarihi:

Kredi kartı kullanımından uzak durun
Oluşturulma Tarihi: Ekim 13, 2008 09:12

Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER), yılın ilk dokuz ayında yurt genelinde yapılan şikayetlerde ilk sırayı kredi kartı kullanımı, kart aidatı, kredi kartı faizlerinin aldığını bildirdi.

Haberin Devamı

ÇETKODER Genel Merkezi ?cretsiz Tüketici Danışma Bürosu, Ocak-Eylül döneminde yurt genelinde kendilerine yapılan 71 bin 2 yüz 43 şikayeti değerlendirdi.

ÇETKODER Genel Başkanı Mustafa Göktaş yaptığı a?ıklamada, "2008 yılının ilk dokuz ayında dernek genel merkezimize intikal eden ve tüketici vatandaşlarımızın şikayetlerinde yaptığımız inceleme ve değerlendirmede, 71 bin 2 yüz 43 başvurunun sadece kredi kartı uygulamaları, faiz, kart aidatı, kullanımı hakkında yapıldığını görüyoruz. Bu şu demektir, halen bankalar tüketicileri yolunacak birer kaz gibi görmekte ve yasal yollardan ve yasal boşluklardan faydalanarak tüketiciye büyük maddi ve manevi zarar vermekteler" diye konuştu.

"ASGARİ ?DEME T?KETİCİ İÇİN TUZAK"

Tüketicilere haklarını hatırlatan Göktaş, "Tüketicilerin hak ve hukukunu koruyan 4077 sayılı yasaları var. Ayrıca Türk ticaret kanunu, bor?lar kanunu ve diğer yasalardan doğan hakları da mevcut bulunuyor" dedi. "Bankalara karşı ?ok daha dikkatli olmak gerekiyor" uyarısında bulunan Göktaş, "Kredi kartı tuzağına düşmesinler. Kredi kartı ile taksitli alış veriş, nakit avans ?ekim işinden uzak dursunlar. Nakit avansın faizlendirmesi korkun?tur. Yaptıkları harcamayı ekstre gelince hemen yatırsınlar" dedi. Göktaş, "Sadece asgari limiti ödedikleri zaman, bor? katlanıp kendilerine geri dönecektir" diyerek, asgari ödemenin tüketici i?in kurulmuş bir tuzak olduğunu ifade etti.

KREDİ KARTI KULLANIMINDAN UZAK DURUN ÇAĞRISI

Bankaların her köşe başında kart sunduğunu ve bundan büyük kazan? elde ettiğini belirten Göktaş şöyle devam etti:

"Bankalar peynir ekmek satar gibi, her köşe başında insanlara kart sunuyorlar, ?ünkü bundan büyük kazan? sağlıyorlar. Tüketicinin kazanması mümkün değil. Kredi kartı sözleşmesinin kopyasını vermek zorunda olmalarına rağmen insanlara vermiyorlar, ancak istenirse veriyorlar. Sözleşmedeki maddeler tamamen tüketicinin aleyhine, lehine olan bir madde yok. Banka, önceden hazırladığı matbu sözleşmeyi insanlara imzalatıyor ve ?ekmecesine koyuyor. Bazı sözleşmelerin ise, yasa gereği 12 punto harfle olması gerekirken, 7-8-9 punto harfle yazıldığını, karınca duası gibi olduğunu görüyoruz." Göktaş, kredi kartı kullanımından uzak durun ?ağrısı yaparken, dernek olarak bir ücret talep etmediklerini ve tüketici şikayetlerini beklediklerini söyledi. Göktaş, tüketici hakları i?in illerde ve il?elerde tüketici heyetleri, tüketici mahkemeleri olduğunu da belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!