Güncelleme Tarihi:
Uluslararası Nakliyeciler Derneğinin (UND) 34. Olağan Genel Kurulunda, 2008 yılı 'Kotasız Avrupa için Eylem Yılı" ilan edildi.
UNDnin bugün yapılan 34. Olağan Genel Kurulunda, 2008 yılını kotasız Avrupa eylem yılı ilan edildi ve Türk kara taşımacılığına uygulanan kotaların yalnız sektöre değil, Türkiyenin ihracatına ve sanayisine vurulmuş bir darbe olduğunu bir kez daha vurguladı.
UND Başkanı Tamer Dinçşahin, 43 bin çekiciye sahip karayolu taşımacılık filosunun, tüm olumsuzluklara karşın, Avrupanın en genç ve en modern filolarından biri olduğunu kaydetti. Dinçşahin, bugün 400 bin kişiye istihdam sağlayan, 5 milyar Euroyu aşan yatırımı ve sağladığı 4 milyar Euro katma değer ile sektörün, ihracatın değersel olarak yüzde 53ünü taşıdığını ifade etti.
Dinçşahin, 2007de 60 milyar doları bulan ABye yönelik ihracatın içerisinde 370 bin seferin Avrupa ülkelerine taşıma gerçekleştirildiğini vurgularken, son 5 yılda Ortadoğu ülkelerine yönelik ihracatın 10 milyar dolara çıktığını, taşımacılarımız yüzde 300 artış gösterdiğini söyledi.
Genel Kurul kapsamında Türk taşımacılık sektörünün önündeki en büyük engel olan AB ülkeleri tarafından uygulanan geçiş belgesi kotaları ile ilgili bir panel gerçekleştirdiklerini vurgulayan Dinçşahin, panelde Gümrük Birliğinin iyi işlemeyişi ve kota sorununun Türkiye ekonomisinin ortak bir sorunu olduğu konusunda mutabakata varıldığını belirtti.
Taşımacılık konusunda yapılan engellemelerin aslında dış ticarete yapılan bir engelleme olduğuna dikkat çeken Dinçşahin, 'Bu sorunun çözümüne yönelik temelleri 2005 yılında atılan çalışmalarımız göstermiştir ki, AB ülkelerince Türk nakliyecilerine uygulanan Haksız Taşıma Kotaları sorununa kalıcı bir çözüm AB ülkelerinin yerel mahkemelerinde açılacak davaların, ABnin en üst düzeydeki yargı organı olan Avrupa Toplulukları Adalet Divanına intikal ettirilmesinin sağlanması ile mümkün olabilecektir" dedi.
SHP Genel Başkanı Murat Karayalçın da UND üyelerine 'Çok Avrupai bir eylem sergilemektesiniz. Avrupai olmak, sorgulamak ve talep etmeyi gerektirir. Gümrük Birliği gündemde olan en önemli konuların başında gelmektedir. Eğer hükümet Gümrük Birliğinin işleyişinden rahatsız ise, Türkiye ekonomisi için bir tıkaç olduğunu düşünüyorsa, gereğini yapmalıdır. Ancak ben, iyileştirilmesi koşuluyla Gümrük Birliğinin Türkiyeye yarar sağlayacağı inancındayım" diye konuştu.
DSP Genel Sekreteri Masum Türker ise 'Artık güçlerimizi birleştirmenin zamanı geldi. ABye bizi alacaklarsa bu eşit koşullarda olmalı. Kota ile ilgili bize karşı bir tavır varsa Türkiyenin de bu ülkelere aynı yöntemi uygulaması gerekiyor. Taviz vererek uluslararası politika sürdürülemez" dedi.