KOTASIZ AVRUPA İÇİN EYLEM YILI

Güncelleme Tarihi:

KOTASIZ AVRUPA İÇİN EYLEM YILI
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2008 15:26

Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nin (UND) 34. Olağan Genel Kurulunda, 2008 yılı "Kotasız Avrupa için Eylem Yılı" ilan edildi. UND Başkanı Tamer Dinçşahin, 43 bin çekiciye sahip karayolu taşımacılık filosunun, Avrupa'nın en genç ve en modern filolarından biri olduğunu belirterek, bugün 400 bin kişiye istihdam sağlayan, 5 milyar Euro'yu aşan yatırımı ve sağladığı 4 milyar Euro katma değer ile sektörün, ihracatın değersel olarak yüzde 53'ünü taşıdığını kaydetti.

Haberin Devamı

Uluslararası Nakliyeciler Derneği’nin (UND) 34. Olağan Genel Kurulunda, 2008 yılı 'Kotasız Avrupa için Eylem Yılı" ilan edildi.

UND’nin bugün yapılan 34. Olağan Genel Kurulunda, 2008 yılını kotasız Avrupa eylem yılı ilan edildi ve Türk kara taşımacılığına uygulanan kotaların yalnız sektöre değil, Türkiye’nin ihracatına ve sanayisine vurulmuş bir darbe olduğunu bir kez daha vurguladı.

UND Başkanı Tamer Dinçşahin, 43 bin çekiciye sahip karayolu taşımacılık filosunun, tüm olumsuzluklara karşın, Avrupa’nın en genç ve en modern filolarından biri olduğunu kaydetti. Dinçşahin, bugün 400 bin kişiye istihdam sağlayan, 5 milyar Euro’yu aşan yatırımı ve sağladığı 4 milyar Euro katma değer ile sektörün, ihracatın değersel olarak yüzde 53’ünü taşıdığını ifade etti.

Dinçşahin, 2007’de 60 milyar doları bulan AB’ye yönelik ihracatın içerisinde 370 bin seferin Avrupa ülkelerine taşıma gerçekleştirildiğini vurgularken, son 5 yılda Ortadoğu ülkelerine yönelik ihracatın 10 milyar dolara çıktığını, taşımacılarımız yüzde 300 artış gösterdiğini söyledi.

Genel Kurul kapsamında Türk taşımacılık sektörünün önündeki en büyük engel olan AB ülkeleri tarafından uygulanan geçiş belgesi kotaları ile ilgili bir panel gerçekleştirdiklerini vurgulayan Dinçşahin, panelde Gümrük Birliği’nin iyi işlemeyişi ve kota sorununun Türkiye ekonomisinin ortak bir sorunu olduğu konusunda mutabakata varıldığını belirtti.

Taşımacılık konusunda yapılan engellemelerin aslında dış ticarete yapılan bir engelleme olduğuna dikkat çeken Dinçşahin, 'Bu sorunun çözümüne yönelik temelleri 2005 yılında atılan çalışmalarımız göstermiştir ki, AB ülkelerince Türk nakliyecilerine uygulanan ‘Haksız Taşıma Kotaları’ sorununa kalıcı bir çözüm AB ülkelerinin yerel mahkemelerinde açılacak davaların, AB’nin en üst düzeydeki yargı organı olan Avrupa Toplulukları Adalet Divanı’na intikal ettirilmesinin sağlanması ile mümkün olabilecektir" dedi.

SHP Genel Başkanı Murat Karayalçın da UND üyelerine 'Çok Avrupai bir eylem sergilemektesiniz. Avrupai olmak, sorgulamak ve talep etmeyi gerektirir. Gümrük Birliği gündemde olan en önemli konuların başında gelmektedir. Eğer hükümet Gümrük Birliği’nin işleyişinden rahatsız ise, Türkiye ekonomisi için bir tıkaç olduğunu düşünüyorsa, gereğini yapmalıdır. Ancak ben, iyileştirilmesi koşuluyla Gümrük Birliği’nin Türkiye’ye yarar sağlayacağı inancındayım" diye konuştu.

DSP Genel Sekreteri Masum Türker ise 'Artık güçlerimizi birleştirmenin zamanı geldi. AB’ye bizi alacaklarsa bu eşit koşullarda olmalı. Kota ile ilgili bize karşı bir tavır varsa Türkiye’nin de bu ülkelere aynı yöntemi uygulaması gerekiyor. Taviz vererek uluslararası politika sürdürülemez" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!