Konsolosluklarda KPS sorunu

Güncelleme Tarihi:

Konsolosluklarda KPS sorunu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 18, 2012 10:21

Türkiye’de Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı olan Kimlik Paylaşım Sistemi’nin (KPS) son zamanlardasık sık çökmesi, kimlikle bağlantılı işlem yapmak için konsolosluklara giden vatandaşları mağdur etti.

Haberin Devamı

Almanya’daki Türk başkonsolosluklarında kimlikle bağlantılı işlemlerin son iki haftada aksadığı bildirildi. Özellikle Mainz Başkonsolosluğu’na dün sabah pasaport çıkarmak için gidip de işlemini yaptıramayan vatandaşların Hürriyet’i arayıp durumu bildirmesi üzerine ortaya çıkan sorunun, Türkiye kaynaklı olduğu ve tüm başkonsolosluklarda yaşandığı öğrenildi.

Türkiye’ye bildirildi

Sorunu ilettiğimiz Mainz Başkonsolosluğu yetkilileri, geçen hafta pazartesi günü yaşanan, dün de tekrar ortaya çıkan sorunun, bilgisayar ortamındaki Kimlik Paylaşım Sistemi’nin çalışmamasından kaynaklandığını ve bu nedenle bu sisteme bağlı olarak çalışan tüm başkonsolosluklarda kimlikle ilgili işlemlerin bir süre yapılamadığını doğruladı. Başkonsolosluk yetkilileri, “Ankara’daki Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı olan bu sistemle ilgili yaşanan sorunun, sistemin hafta sonları güncellenmemesinden kaynaklanıyor olabilir. Biz durumu Dışişleri Bakanlığı kanalıyla ilgili mercilere bildirdik. Geçen hafta da aynı sorun yaşanmıştı. Teknik arıza ancak öğleden sonra saat 16.00’da giderilmişti. Bu hafta yine aynı sorunu yaşıyoruz” dedi.

Uzakta oturanlar gelmeden arasın

KİMLİKLE bağlantılı olan nüfus cüzdanı ve pasaport çıkarma ve yenileme işlemleri, doğum kaydı gibi işlemlerin, Kimlik Paylaşım Sistemi’nin çalışmaması nedeniyle yapılamadığına işaret eden yetkililer, “Ancak bunun dışında noter veya askerlik gibi işlemleri, kişi evlenmiş veya boşanmamış ise yine yapmaya çalışıyoruz. Randevu alıp da özellikle uzakta oturan vatandaşlarımıza, başkonsolosluklara gelmeden önce telefonla arayıp, kimlik işlemlerinin yapılıp yapılamadığını sormalarını öneriyoruz. Randevuyla gelip de işlemlerini yaptıramayan vatandaşlarımız, hafta içinde istedikleri gün tekrar randevusuz gelip işlemlerini yaptırabilirler. Elimizden geldiği kadarıyla vatandaşlarımızın mağdur olmasını önlemeye çalışıyoruz” diye konuştular.

Nüfus Müdürlüğü: Sorun varsa giderilir

NÜFUS ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü yetkilileri, Hürriyet’in sorunu iletmesi üzerine, sadece Türkiye’nin diplomatik temsilciliklerinin değil birçok başka kamu kurum ve kuruluşun da Kimlik Paylaşım Sistemi’nden yararlandıklarını, ancak şimdiye kadar kendilerine herhangi bir şikayetin gelmediğini bildirip, “Fakat biz yine de sistemimizi kontrol edip, varsa bir arıza ivedelikle gidermeye çalışacağız” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!