Köln'de bir Türk mucizesi: İhracatın kahramanları

Güncelleme Tarihi:

Kölnde bir Türk mucizesi: İhracatın kahramanları
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2013 10:33

Köln Gıda Fuarı’nın en çok konuşulan konusu şuydu: “Türkler, “Bu mucizeyi nasıl yaratıyor?” Avrupa’nın değişik ülkelerinden gelen işadamları aynı şeyi konuştu: “Yunanistan’ın AB’den istediği 10 milyar Euro’nun yarısını yalnızca 250 Türk işadamı gıda ihracatıyla elde ediyor...” Ve bu işadamları Köln’de dün başlayan Gıda Fuarı’ndaydı. Avrupa’ya yaptıkları 5 milyar Euro gıda ihracatını daha da artırmak için yeni bağlantılar peşindeydi.

Haberin Devamı

DÜNYANIN en büyük gıda fuarı ANUGA, Almanya’nın Köln kentinde açıldı. Çarşamba’ya kadar açık kalacak fuarda 98 ülkeden 6 bin 777 firma, 284 bin metrekarelik alanda ürünlerini tanıtıyor.

Fuara Türkiye’den 239 firma gelirken Avrupa ülkelerinde kurulu Türk şirketleriyle birlikte temsil edilen Türk firmalarının sayısı 250’yi buluyor.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) bünyesinde fuara katılan Türk şirketleri, 11 numaralı holde kurutulmuş ve dondurulmuş gıda ile kuruyemiş, bakliyat, tatlı, zeytin, zeytinyağı gibi ürünler sergiliyor.

Bu firmaların Avrupa’ya ihracatı 5 milyar Euro’yu bulurken, yalnızca Almanya’ya yapılan ihracat, 1.2 milyar Euro civarında.

Fuarda bu yıl trend ürünler olarak hazır ve dondurulmuş biyogıdalar ile adil koşullarda üretilip pazarlanan gıda maddeleri öne çıkıyor. Ancak yer darlığı ve vize engeli Türkiyeli işadamlarının şikayet ettiği konuların başında geliyor.

Haberin Devamı

ALMANYA BUNLARI AŞMALI
Fuara Türkiye’den katılımın giderek arttığına vurgu yapan İTO Başkan yardımcısı Dursun Topçu, “Bu yıl 4 bin 500 metrekare yerimiz var. Firma sayımızda yüzde 30 artış olduğu halde toplam alanımız aynı. Daha fazla firma için daha fazla yer gerek ” dedi. Topçu, vizeyle ilgili de şunları söyledi: “Bazı arkadaşlarımıza fuar süresi boyunca vize vermişler. Bu kişiler ticaret yapan ve Almanya’ya ekonomik katkı sağlıyor. Vize konusundaki sıkıntıyı bu gelişimizde daha çok hissettik. Almanya’nın bunları aşması gerekiyor.”

AVRUPALILARIN DA TERCİHİ BAKTAT
Sürekli yeni teknolojileri bünyelerine kattıklarını belirten Baktat şirketler grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Baklan fuarla ilgili şöyle konuştu: “Anuga ile Köln dünya gıda sektörünün merkezi konumunda. Biz de bu önemli fuarda yeni ürünlerimizi yeni teknolojiye uydurarak özel üretimler yaptık. Avrupa pazarına ağırlık veriyoruz. Gıda sektöründeki ürünler aslında standarttır ama önemli olan damak tadını iyi ayarlamak. Ürünlerimizden özellikle Alice çayı bir hayli revaçta. Şu an Almanlara 120 çeşit ürün satıyoruz ve Türkler hariç sadece Alman, Fransız ve Hollandalı 7 bin mağazaya ürün veriyoruz."

Haberin Devamı

LAKTOZSUZDA LiDER
Fuarın bu yıl gözde ürünlerinden olan laktozsuz gıdalarda lider konumundaki GAZİ, gözalıcı standında katılımcılara ürün yelpazelerini tanıtıyor. Gazi Promotion GmbH Genel Müdürü Kahraman Erdin şu bilgileri veriyor: “Bir yıldır laktozsuz (peynir, kaşar peyniri ve yoğurt) üretime başladık. Bunun nedeni, insanlarımız arasında da çok sayıda süt alerjisi olan kişiler olmasıydı. Bu rahatsızlık dünyada güney ülkelere gittikçe artıyor. Türkler’de de çok görülüyor. Ama bir çok kimse farkında bile değil. Almanya’da et, sosis veya peynir reyonlarına bakarsanız çok çeşit görüyorsunuz. Avrupalı yeniliğe daha açık. Biz de ise farklı. Çok marka var, ama fazla çeşit ya da yeniliklere gitmemiz zor. Halkımız bildiği lezzetten kolay şaşmıyor. Kültür, alışkanlıklar, damak zevki bunun nedenleri olarak gösterilebilir. Biz Gazi olarak, ya da diğer firmalar yeniliklere yöneliyoruz. Ama ilgi görmüyor.”

Haberin Devamı

PASTIRMAYA ÇAĞ ATLATIYOR
Pastırmayı da yeniliklerle bezeyen Öz Kayseri Pastırma şirketi sahibi Hilmi Selçuk fuardaki yeniliklerini şöyle açıkladı: “Avrupa’da Türk gıda piyasasındaki en eski şirketiyiz. Son 20 yıldır tüketicilere sürekli yeni ürünler sunuyoruz. Örneğin en yeni ürünümüz pastırmalı sürme peynir ve pastırmalı tost peyniri. Bu ürünümüzü tostun arasına koyduğumuz zaman iki dakikada peynir ve pastırma karışımı muazzam bir lezzet ortaya çıkıyor. İşkembe çorbamızın yanına bir de kelle paça çorbası koyduk. Önümüzdeki günlerde gelecek olan iki yeni sürpriz ürünümüz daha gelecek.

'HELAL'DE ORTAK SERTİFİKA ŞART
ANUGA Gıda Fuarı kapsamında 2. Avrupa Helal Konferansı gerçekleştirildi. Fuara katılan bin 313 şirket, helal ürünleri sergiledi. Konferansta çeşitli belgelendirme sistemlerinin karmaşaya yol açtığı dile getirildi. Konuşmacılar, ortak sertifika konusunda fikir beyan etti. Alman-Türk Gıda Forumu (DTFOOD)Yönetim Kurulu üyesi Holger Hey, “Helal gıdaların geleceğini birlikte şekillendireceğiz” dedi. TSE Belgelendirme Merkezi Başkanı Doğan Yazar, “Helal ürünlerde Diyanet uzmanı onayı alınıyor. Ortak belgelendirme için birlikte hareket etmeli” diye konuştu. Tarım ve Gıda Araştırma Merkezi’nden (DLG) Prof. Dr. Herbeet Buckenhüskes semavi dinlerde yemekle ilgili kurallar olduğunu belirtti.

Haberin Devamı

AVRUPA'NIN HER YERİ YAYLA
Almanya’da Yayla-Türk GmbH’nın sahibi Zeki Yasemin, Anuga’ya katılan ilk Türk firmalarından olduklarını belirterek, şöyle konuştu: “20 yılı aşkın süredir fuardayız. Yeni ürünlerimizi tanıtıyoruz. Krem yoğurt şeklinde değişik bir ürün çıkardık. Değişik bir ambalaj şekliyle satışa sunulacak. Tavuk ürünlerimizde ufak ambalajlarda, farklı bir çizgide ürünlere başladık. Yine son olarak çıkardığımız salçamıza ilgi büyük. Avrupa’nın her yerine dağıtım yapıyoruz. Bunun yanında birçok üründe küçük ambalaj üretimine de başladık. Biz üretime başladığımız günden bugüne et ürünlerimizde helal konusuna dikkat ettik. Sertifikamız da var. Olması gerektiği şekilde bütün kurallara uyarak yapıyoruz. Bunu dile getirmeye gerek yok. Çünkü bu zaten olması gereken bir şeydi. Hep yapıyorduk. Samimiyetimizle söylüyoruz ki, her vatandaşımız gelip bunu inceleyebilir. Bizim bütün et ürünlerimiz helaldir. Ayrıca tüm ürünlerimizde hijyen konusuna önem verdiğimizi de buradan halkımızı duyurmakta fayda görüyorum.”

Haberin Devamı

KURUYEMİŞTE İDDİALI
Fuarda bu yıl ilgi odağı olan kuruyemiş konusunda iddialı olduklarını belirten Sera EU GmbH yetkilisi Orhan Köserecep şunları söyledi: “Bu yıl kuru yemişe konsantre olduk, hava geçirgenliği sıfır olan yeni ambalajlarda ürünlerimizi sunduk. Bu ambalajlar sayesinde taze kavrulmuş ürünler müşterilere taze ulaşacak. Yakında bu konuda tanıtım kampanyamıza başlayacağız. Bu çerçevede makinelerimizi yeniledik. İnşallah kısa zamanda Avrupa’da kuru yemiş sektöründe tekrar iddialı bir konuma geleceğiz. Anuga’ya katılma sebebimiz prestij amaçlı. Müşterilerimizle buluşup yeni ürünlerimizi gösteriyoruz.“

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!