Güncelleme Tarihi:
Bizim sektörde tüketici talebinde süregelen bir artış var. Bu artışın bir kısmı insanların krizde kendilerini iyi hissetmek için psikolojik nedenlerle yaptığı alımlarla açıklanabilir. Ancak hem kişisel hem de temizlik ürünlerinde sağlıklı bir gelişmenin sürdüğü de açık” dedi.
Colgate Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Şirket Sözcüsü Ahmet Pura, İstanbul’da düzenlediği basın toplantısında kişisel bakım ve temizlik ürünleri sektöründeki gelişmeler ve Colgate’in yürüttüğü kampanyalar hakkında bilgi verdi. Colgate Türkiye olarak, istikrarlı bir büyüme grafiği izlediklerini ve her geçen yıl pazar paylarını arttırdıklarını kaydeden Ahmet Pura,Colgate’in Türkiye’de ortalama yüzde 10-14 civarında büyüdüğünü söyledi. Pura şöyle devam etti: “2009’da da benzeri büyüme oranlarını hedefliyoruz. Bu şekilde dünya genelindeki ortalamamıza yaklaşıyoruz. İstikrarlı büyümemiz Türkiye’de tüketimin artması ve pazarın hızlı gelişimi ile doğrudan bağlantılı. Ağız ve diş sağlığı alanında dünya genelinde lider bir marka olmanın verdiği sorumlulukla hayata geçirdiğimiz bilinçlendirme projeleri pazarın büyümesine ve sektörün gelişmesine katkıda bulunuyor”.
“ KİŞİ BAŞI DİŞ MACUNU TÜKETİMİ BATININ ÇOK GERİSİNDE”
Ahmet Pura, diş macunu ve diş fırçası alanında son üç yılda ciddi gelişim yaşanmasına karşın, kişi başı tüketimde Türkiye’nin ABD ve Avrupa Birliği ülkelerinin oldukça gerisinde bulunduğuna dikkat çekerek şu bilgileri verdi: “ ABD’de kişi başına düşen yıllık diş macunu tüketimi 572 gram, İngiltere’de 480 gram, Almanya’da 589 gram, Avrupa’da en düşük miktara sahip olan İspanya’da ise 340 gram. Türkiye’de ise bu oran 105 gram civarında? ABD ve Avrupa’nın çok gerisindeyiz ama son 10 yılda gösterdiğimiz gelişime bakarsak önemli mesafeler kat ettiğimizi görürüz. 4-5 yıl öncesine kadar Türkiye’de kişi başına düşen yıllık diş macunu miktarı sadece 86 gram idi. Bugün ulaştığımız 105 gram seviyesi ortalama bir tüp diş macununa denk geliyor. Benim hayalim, öyle 300’lü gramlara kadar olmasa da en azından 150 gramlara ulaşmak”.
İLK BEŞ AYDA YÜZDE 14’LÜK ARTIŞLA 3 BİN 147 TON DİŞ MACUNU TÜKETİLDİ
Diş macunu tüketim rakamlarını da aktaran Pura “ 2008 yılında sektör olarak, bir önceki yıla göre yüzde 10’luk bir artışla, 7 bin 480 ton diş macunu tüketmişiz. Bir diş fırçalamada yaklaşık 1 gram diş macunu kullanılıyor. Bu da bize gösteriyor ki 2008 yılında 7 milyar 480 milyon kere diş fırçalamışız. 2009’un ilk beş ayındaki tüketim miktarı ise yüzde 14’lük artışla 3 bin 147 ton olarak gerçekleşti. Satış hacmi olarak baktığımızda 2008 yılında 180 milyon dolarlık, 2009’un ilk 5 ayında ise 64 milyon dolarlık bir pazardan bahsediyoruz” dedi.
DİŞ FIRÇASI PAZARI 96 MİLYON DOLAR
Diş fırçası tüketimine bakıldığında Türkiye ile gelişmiş ülkeler arasında önemli bir mesafe olduğunu hatırlatan Pura “ İsviçre’de kişi başına yılda iki diş fırçası düşüyor. Bizde ise sadece yarım diş fırçası. Diş macununda olduğu gibi diş fırçasında da çok yol kat ettik ama bu yeterli seviyenin çok gerisinde.Pazarın 2008 yılı satış verilerine göre büyüklüğü 96 milyon dolar seviyesinde. Diş fırçalama alışkanlığı ile ilgili verilerden sonra bir de bu işin uzmanlık tarafından birkaç istatistik vereyim. Türkiye nüfusunun yüzde 26’sı hayatında hiç diş hekimine gitmiyor. Yani 20 milyon insan diş hekimine uğramıyor bile. Yüzde 21’i ise son iki yılda diş hekimi yüzü görmemiş. Bu şu anlama geliyor ki yüzde 47’miz diş sağlığına pek önem vermiyor. Nüfusun yüzde 51’i ise dişi ile ilgili bir problemi olduğunda diş hekimine gidiyor. Düzenli olarak diş hekimine gidenlerin oranı sadece ve sadece yüzde 10 seviyesinde” diye konuştu.
DÜNYADA YÜZDE 44.9, TÜRKİYE DE 27.3 PAZAR PAYI
Colgate olarak ağız ve diş sağlığı sektörünün gelişmesine sadece ticari kaygılarla yaklaşmadıklarının altını çizen Ahmet Pura, asıl hedeflerinin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de ağız ve diş sağlığı bilincinin gelişmesi olduğunu söyledi. Colgate’in dünya ve Türkiye pazarındaki yerini de aktaran Pura bu konuda şu bilgileri verdi: “Colgate, dünya diş macunu pazarında yüzde 44,9’luk bir pazar payı ile liderliğini uzun yıllardır koruyor. Colgate’in Türkiye diş macunu pazarındaki payı ise yüzde 27,3 civarında. Diş fırçasında dünya genelinde yüzde 30’luk pazar payına sahip olan Colgate’in Türkiye pazarındaki payı yüzde 17,4. Colgate olarak Türkiye’de istikrarlı bir büyüme grafiği ile her geçen yıl pazar payımızı artırarak dünya genelindeki ortalamamıza yaklaşıyoruz”.
“2011’ E KADAR 2.5 MİLYON İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİSİNE ULAŞACAĞIZ”
Colgate olarak ağız ve diş sağlığının gelişmesi ile ilgili projelerinden söz eden Ahmet Pura, ağız ve diş sağlığı eğitiminin küçük yaşlarda oluşturulmasının öneminden yola çıkarak yaptıkları ‘Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” isimli projenin bu alanda yürütülen en kapsamlı proje olduğunu söyledi. Pura bu konuda şöyle dedi: “ 2006 yılından beri uyguladığımız projenin Türkiye ortakları Milli Eğitim Bakanlığı, Ağız ve Diş Sağlığı Derneği ve TOÇEV (Tüvana Okuma İstekli Çocuklar Vakfı). Dünya’da 1991 yılından beri uygulanan Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler, 80’den fazla ülkede ve 30 ayrı dilde her yıl 50 milyondan fazla çocuğa ve aileye ulaşıyor. Dünya’da, 2008 sonu itibari ile toplam 550 milyon çocuğa ulaşıldı. Türkiye’de ise şu an 1 milyon 100 bin ilköğretim üçüncü sınıf öğrencisine ulaşılmış bulunuyoruz. 2009 sonunda hedefimiz 39 ilde 1 milyon 250 bin çocuğa ulaşmak. Milli Eğitim Bakanlığı ile imzaladığımız 5 yıllık anlaşma 2011’de sona erdiğinde ise toplam 2.5 milyon çocuğa ulaşmış olacağız”.
SANAL DİŞ KLİNİĞİ
Ağız ve diş sağlığı bilincini geliştirmek ve bireylerin internet ortamında interaktif bilgi ve danışmanlık almalarına yardımcı olmak amacıyla Colgate, Türkiye’de bir ilk uygulama olduğunu açıkladığı ‘Sanal Klinik’ isimli web sitesini hayata geçirdi. Tüketiciler, ağız ve diş sağlığı konularında danışmak için internet üzerinden “Sanal Klinik” sitesini ziyaret edebilecekler. Colgate’in www.colgatesanalklinik.com adresinden hizmete sunduğu “Sanal Klinik”te ziyaretçiler adım adım sorulara cevap vererek şikayetçi oldukları genel ağız sağlığı ve diş sorunlarına yönelik bilgi alabilecekler. Görsel olarak diş kliniği şeklinde tasarlanan sitede ziyaretçiler verilen tüm bilgileri sesli olarak dinleyebiliyor.