Güncelleme Tarihi:
A?ılış öncesinde düzenlenen bilgilendirme toplantısında konuşan Tesco Kipa Hukuk ve Kurumsal İlişkiler Direktörü Yılmaz Attila, Tesco'nun 13 ülkede faaliyet gösterdiğini, ABD'nin batısında da mağaza a?maya başladığını aktardı.
Tesco'nun en hızlı büyüyen perakendecilerden biri ve ge?en sene de Türkiye'de en hızlı büyüyen perakendeci olduğunu kaydeden Attila, ge?en yıl yüzde 50'nin üzerinde büyüme kaydettiklerini dile getirdi.
Soruları yanıtlayan Attila, Kurtköy mağazasının maliyetinin kira hari? 7 milyon avro olduğunu belirterek, tam olarak faaliyete ge?tiklerinde 40 bin müşteri beklentileri olduğunu, haftalık olarak 6 rakamlı cirolar beklediklerini bildirdi.
Attila, ge?tiğimiz yıl mağaza a?ma konusunda önemli atılımlar yaptıklarını, bu yıl da metre kare bazında bunu ger?ekleştirmeyi beklediklerini dile getirdi.
Tesco'nun önemsediği ü? ülkenin ABD, Çin ve Türkiye olduğunu belirten Yılmaz Attila, Türkiye'de organize perakendeciliğin az olması nedeniyle fırsatları takip ettiklerini, ülke ?apında ?alıştıklarını, kendilerine uygun olan bölgeleri se?iklerini ve her şehir i?in geliştirdikleri stratejileri bulunduğunu söyledi.
Attila, Türkiye'de epeyce yol katettiklerini vurgulayarak, Silivri mağazasının büyük bir hızla devam ettiğini ve burayı 3 hafta sonra a?mayı planladıklarını kaydetti.
Derince'de mağaza a?ma planları bulunduğunu ve İstanbul'da Bah?eşehir ile Gaziosmanpaşa'daki Forum Alışveriş Merkezinde olmak üzere 2 adet duyurdukları sözleşme bulunduğunu, bunların alışveriş merkezleri ger?ekleştiren şirketlerle anlaşmalar yapmak bi?iminde olduğunu aktaran Attila, 2010'a kadar İstanbul'da 2 tane mağaza daha a?acaklarını bildirdi.
Attila, yıl sonuna kadar 3 mağaza a?mayı planladıklarını ve Ankara'daki ikinci mağazalarının, Ağustos ayının sonunda Etlik'te a?ılacağını, şu anda İstanbul'da ekspress mağazalarla ilgili bir projeleri bulunmadığını kaydetti.
Mağazalarındaki "yeşil mağaza konsepti" konusunda bilgi veren Attila, 2020 yılına kadar atmosfere saldıkları karbondioksiti metre kare başına yarı yarıya indirmeyi planladıklarını ve Türkiye'nin bu a?ıdan olduk?a ilerlemiş durumda olduğunu söyledi.
Attila, ge?en yıl ile bu yılın ilk ?eyreği karşılaştırıldığında yüzde 10 daha az enerji sarf ettiklerini, Kuşadası mağazalarının güneş pilinden sağlanan enerji ile ?alıştığını ve su tasarrufuna da önem verdiklerini anlattı.
Kurtköy mağazasında 350 kişinin istihdam edildiğini kaydeden Attila, rakip firmalardan 3 bin ürünün fiyatını takip ettiklerini belirtti.
"RAMAZAN ORTASINDA GIDADA FİYAT ARTIŞI OLABİLİR"
Tahıl fiyatlarında yılın başından itibaren artış bulunduğunu belirten Attila, kuraklığın Türkiye'yi ?ok etkilediğini, üretimde düşüş yaşandığını kaydetti.
Attila, talep olacağı i?in tahıl, bakliyat grubunda fiyat artış yaşanabileceğine dikkat ?ekerek, "Ramazan ortasında fiyat artışı olabilir ama bunun korkulacak kadar ?ok olacağını zannetmiyorum" diye konuştu.