Halil YETKİNLİOĞLU/ LONDRA
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2022 09:54
ISTA (Uluslararası Okullar Tiyatro Birliği) tarafından TaPS Perspectives 2022 adlı 3 gün süren eğitim programında Londra Yunus Emre Enstitüsü projesi kapsamında ödüllü tiyatro oyuncusu Ada Burke tarafından Karagöz & Hacivat atölyeleri düzenlendi.
ENSTİTÜ, 40 yılı aşkın süredir dünyanın birçok farklı noktasında tiyatro okullarında eğitimler veren ISTA (Uluslararası Okullar Tiyatro Birliği) organizasyonuyla birlikte 4 farklı öğrenci grubuna Karagöz & Hacivat atölyeleri gerçekleştirdi. 1978 yılında kurulmuş olan ISTA, tiyatro bölümünü seçen öğrencilere tiyatroya dair farklı bakış açıları kazandırmak amacıyla eğitim veriyor. Ortaklaşa orijinal tiyatro yaratmak, uluslararası diploma bakış açısı, oyun metinleri, tiyatro teorisi performansları ve geleneksel dünya tiyatrosunu keşfetmek başlıklı 5 dalda yoğun eğitimlerin yer aldığı programın biletleri satışa çıktığı ilk günlerde tükendi.
KARAGÖZ VE HACİVAT’TAN ATIŞMALARConway Hall’de gerçekleşen
TaPS Perspectives 2022 adlı etkinliğe Amerika, İtalya, İngiltere, Belçika, İsviçre gibi birçok farklı ülkeden 90’ın üzerinde tiyatro öğrencisi katıldı. Londra Yunus Emre Enstitüsü, bu organizasyonda geleneksel dünya tiyatrosunu keşfetmek başlığı altında Karagöz & Hacivat tiyatrosu ile 4 kez yer aldı. Londra Yunus Emre Enstitüsü’nün 2018 yılında başlattığı Karagöz&Hacivat projesi kapsamında Bursa
Karagöz Hacivat müzesinde eğitimini tamamlayan ödüllü tiyatro oyuncusu Ada Burke tarafından gerçekleştirilen atölyelerde, geleneksel Türk gölge oyununun tarihi, özellikleri, geleneksel kukla malzemeleri tanıtıldı ve ardından Karagöz&Hacivat atışmalarından örnekler canlandırıldı. Atölyenin devamında kendi Karagöz&Hacivat kuklalarını yapan öğrenciler, atölyenin sonunda gölge oyunun bir parçası olan Muhavere’den bir parçayı canlandırdılar. Perdenin arkasına geçen genç tiyatro öğrencileri bir yandan Karagöz ve Hacivat’ın seslerini taklit edip, bir yandan karakterlerin özelliklerini göz önüne alarak kendi performanslarını sergilediler.