Güncelleme Tarihi:
A?ılış dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Praktiker ?lke Müdürü Frank Bednar, Almanya'da 1979'dan bu yana faaliyet gösteren Praktiker'in son yıllarda Almanya dışında Doğu Avrupa ve Güney Doğu Avrupa'da yayılmaya başladığını anlattı.
Bednar, grubun 2007 sonu itibariyle toplam cirosunun 4 milyar avro, toplam mağaza sayısının da 425 olduğunu aktararak, şu anda Almanya'da 337, diğer Avrupa ülkelerinde ise 88 mağazaları bulunduğunu, Praktiker'in dünya genelinde 3 milyon metrekarelik alanda 29 bin ?alışan ile faaliyet gösterdiğini belirtti.
Bednar, Praktiker'in Türkiye'de ilk operasyonunu 1998 yılında Ankara Bilkent mağazasıyla başlattığını hatırlatarak, şu anda 6 ilde 10 mağaza ile faaliyetlerini sürdürdüklerini, 87 bin 500 metrekarelik alanda 950 ?alışanları bulunduğunu bildirdi.
450 tedarik?ilerinin 400'ünün yerli olduğunu, ?alışanlarının yüzde 100'ünün Türk olduğunu ifade eden Bednar, Praktiker Türkiye'nin 2007 yılı sonu net cirosunun 92,4 milyon avro olduğunu, 2008 sonu itibariyle yeni a?tıkları mağazalarla ve yenilenen mağazalarıyla 100 milyon avro ciro sınırını ge?eceklerine inandıklarını söyledi.
Bednar, Praktiker'in Türkiye'de 6 ilde faaliyet gösterdiğini, ge?tiğimiz yıl Ankara Etlik'te a?tıkları Etlik mağazası ile birlikte yeni mağaza konseptlerini tanıttıklarını dile getirerek, "Ge?tiğimiz 10 yıl i?inde Türk müşterilerin taleplerini ?ok yakından izledik ve bunları dikkate alarak yeni konsept geliştirdik. Amacımız 'kendin yap' konseptini daha da geliştirmek" diye konuştu.
Daha renkli bir mağaza ortamı oluşturmaya özen gösterdiklerini belirten Bednar, "Bizim birinci rakiplerimiz olan Ko?taş ve Bauhaus markalarıyla da bu konseptle farklılık yarattığımızı, bu markalardan kendimizi farklılaştırdığımıza inanıyoruz" görüşünü aktardı.
Bednar, Avrupa'daki diğer ülkelerden farklı olarak Türkiye'de müşterilerine daha farklı hizmetler sunmaya özen gösterdiklerini dile getirerek, telefon ve internet üzerinden satış hizmeti ger?ekleştirmeye başladıklarını, önümüzdeki dönemde buna benzer hizmetlerin artırılacağını söyledi.
"GELİŞME POTANSİYELİ Y?KSEK İLLERDE YATIRIM PLANLARIMIZ VAR"
Frank Bednar, önümüzdeki yıllarda Praktiker'in Türkiye'de nasıl bir yayılma politikası izleyeceğine ilişkin olarak da, "Gelecekte hızla mağaza a?mayı, yayılmayı planlıyoruz. ?nümüzdeki 5 yıl i?inde mağaza sayımızı 2 katından fazlaya ?ıkartacağız. Ortalama her yıl 3'er mağaza a?mayı hedefliyoruz" dedi.
Bednar, odaklanacakları illerin daha ?ok İstanbul, Ankara gibi büyük iller olacağını aktararak, bunun yanı sıra Ege ve Akdeniz Bölgesinde potansiyel gördüklerini, İzmir, Bodrum, Antalya gibi illerde mağaza a?mayı planladıklarını ve gelişme potansiyeli yüksek Samsun, Eskişehir, Trabzon, Kayseri gibi illerde yatırım yapma planlarının bulunduğunu anlattı.
Bu yıldan itibaren kü?ük öl?ekli mağazalar şeklinde yeni bir mağaza konsepti daha yaratacaklarını vurgulayan Bednar, kü?ük iller i?in de bu mağaza konseptini uygulamayı hedeflediklerini kaydetti.
Bednar, önümüzdeki yıllarda Praktiker'in Türkiye'deki mevcut konumunu daha da gü?lendirerek sürdürmeyi hedeflediğini ifade ederek, "Hedefimiz, her zaman ilk 3 marka arasında yer almak" dedi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Bednar, Praktiker'in, Türkiye'de yoğunluğu olduk?a fazla olan klasik marketlerin bulunduğu bir pazarda olduğunu ifade ederek, Türkiyede organize yapı perakendesinin pazar payının yüzde 8-10 civarında bulunduğu, şu anda Praktiker'in ilk ü?te, ikinci sırada yer aldığını bildirdi.
Toplantıda verilen bilgiye göre Praktiker, 2010 yılı sonuna kadar Türkiye'de 6 mağaza daha a?mayı planlarken, firmanın 2017 yılı i?in hedefi ise Türkiye'de 29 mağazaya ulaşmak.