Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYEnin Madrid Turizm ve Kültür Müşaviri İsmail Aksel yaptığı açıklamada, 2003 yılından bu yana devam eden ciddi artış sonucunda 2006 yılında 234 bin 334, 2007 yılında 288 bin 358 İspanyolun Türkiyeye gittiğini belirtti. Aksel, "Bu yılın ilk 3 ayında da bir yıl öncesi aynı döneme oranla yüzde 20lik artış kaydedildi. Hedefimiz yıl sonunda 350 bini yakalamak. Elbette ki bu rakamlar düşük. Eğer 400 bini geçmeyi başarırsak İspanya Türkiye için gerçek bir pazar olacak" dedi.
İspanyada mart ve mayıs aylarındaki kısa süreli tatillerde İstanbul turlarına İspanyolların büyük ilgi gösterdiklerini kaydeden Aksel, "Tur operatörlerinin bize söylediklerine göre, sadece İstanbul turlarında fiyat kırmadan uçaklarını rahatça doldurmuşlar. Diğer tüm güzergahlarda hem fiyat kırılmış hem de uçaklar yarı dolu gitmiş. Bu bizim için sevindirici bir gelişme" diye konuştu.
Bu ay ve haziranda İspanyanın Madrid, Barcelona, Valencia gibi önemli kentlerindeki metro ve otobüs duraklarıyla şehirlerin önemli merkezlerinde Türkiyeyi tanıtıcı afişler asılacağını ve 5 İspanyol televizyonunda Türkiyenin tanıtım reklamlarının yayımlanacağını anlatan Aksel, tanıtım amaçlı olarak Türkiyeye giden şarkıcı Hevia, Rosario ile sinema sanatçısı Monica Cruzun haberlerinin İspanyol basınında geniş yer aldığını, bunun da inanılmaz katkılarını gördüklerini ifade etti.
İsmail Aksel, "İspanyol basınında yer alan bir ankete göre, ilginç ama İspanyollar ekonomik kriz zamanında daha çok seyahat ediyor. Kesintilerini gündelik hayattaki harcamalarından, taksiden ya da kadınlar kuaförden yaparken, tek artışın seyahatlerde olduğu görülüyor. İspanyollar streslerini kısa zamanlı turlarla ülke dışında atmak istiyor" dedi.
Öte yandan düşük ücretli hava yolu şirketlerinden Clickairin 1 Temmuzdan itibaren Barcelona-İstanbul seferlerine başlayacağı ve bunun rekabeti artırarak Türkiyeye giden İspanyol turist sayısına da olumlu etkisinin olacağı belirtiliyor.