Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'nın Münih kentinde Yabancılar Meclisi ve Işık Zinciri Derneği tarafından ortaklaşa verilen 'Umut Işığı 2011' ödülleri sahiplerini buldu. 2000 yılından beri düzenli olarak verilen ödüle okul kategorisinde Grafinger, Schrobenhausener ve özel geliştirme okulu München Mitte, göçmen çocuklarına yönelik programları ile layık görüldü. Ödülün proje bölümünde ise evsizlere yardım sağlayan Barınmak için Aktif Çalışma Grubu, ödüle hak kazandı.
Münih İkinci Belediye Başkanı Christine Strobl, Yabancılar Meclisi Başkanı Nükhet Kıvran ve Işık Zinciri Derneği Başkanı Dr. Clara Wilpert tarafından takdim edilen Umut Işığı Kurumsal Ödülü de uzun yıllar Almanca ve uyum kursları, göçmen çocuklarının ev ödevlerine yardım, kadın çalışması ve müzik eğitimi konularında tanınan İnitiativgruppe'ye verildi.
Kişisel Kategoride ise ödül, 40 yıla yakın sosyal ve politik çalışmalarıyla tanınan Münih'in 'Ali Ağbisi' Ali Poyraz'a verildi. Münih'teki Aka ve Açılım projeleri ile Türkiye'den gelen göçmenlere eğitim ve sosyal konularda yaptığı çalışmaları anlatan Yabancılar Meclisi Başkanı Nükhet Kıvran, kendisinden övgüyle söz etti.
EĞİTİME AĞIRLIK
Sunuculuğunu Deniz Filizmen'in yaptığı Münih'in tarihi belediye sarayında gerçekleşen ödül töreninin açılış konuşmasını yapan İkinci Belediye Başkanı Christine Strobl, göçmenlerin kent yaşamına sağladığı olumlu katkıya vurgu yaparak, diğer yandan uyum konusunda kat edilecek daha çok yol olduğunu söyledi. Göçmen çocukları arasında yüksek eğitime geçebilmek veya meslek edinebilmek için gerekli diplomalı sayısının çok az olduğunu belirten Strobl, çocukların daha başarılı olabilmeleri için tüm kurum ve kuruluşların işbirliği içinde olması gerektiğini söyledi.
Neonaziler tarafından işlendiği ortaya çıkan seri cinayetlere de değinen Belediye Başkanı, tüm kesimlerin aşırı sağdan gelen tehlikeye karşı duyarlı olmasını istedi.
Ödül törenindeki ilk konuşmasını yapan Münih Yabancılar Meclisi Başkanı Nükhet Kıvran ise göçmen çocukların okul eğitiminde başarısız olmalarının ana nedeninin Alman eğitim sisteminden kaynaklandığını söyledi. Var olan eğitim sisteminin ve yetkililerin uzun yıllar göçmen çocuklarının öznel koşullarına kayıtsız kaldığını vurgulayan Kıvran, Almanca'nın yanı sıra özellikle ana dilde eğitime sıcak bakılmamasının büyük eksiklik olduğunu ve başarılı olmaya bir ölçüde engel olduğunu söyledi.