Güncelleme Tarihi:
SANAL dünya bin bir türlü tehlikelerle dolu. Bu konuda araştırma yapan uzmanlar, en iyi virüs tarayıcılarının dahi sadece yüzde 83 oranında başarı sağlayabildiğini açıkladı. Mağazalardaki kalabalıkta sıkışmaktansa, İnternet'te dolaşan alışveriş meraklılarına önemli uyarılarımız var.
İşte 10 soruda "Güvenli internet alış verişi"
1- İnternet sayfaları ne kadar güvenli?
Sayfada kişinin veya şirketin ismi ve adresinin bulunup bulunmadığına ve şikayet ve sipariş iptal hakkı konusunda muhatap alınabilecek bir adresi olup olduğuna dikkat edin. Ayrıca genel işlem şartlarına (AGBs) kolaylıkla erişilebilindiğini ve metinde ürünün toplam fiyatı, nakliye masrafları ve iade koşulları konularının anlaşılır bir şekilde yer alıp almadığını kontrol edin. Burada toplam fiyatın doğru verilip verilmediğine veya ilave masrafların çıkıp çıkmayacağına bakın. Eğer her şey uygun gözüküyorsa buradan alışveriş yapmanızda bir sakınca yok.
2- Havale sırasında nelere dikkat edilmeli?
Ürünün ne tür özellikleri olduğunu dikkatlice okuyun ve teslimat şekli ve süresine dikkat edin. Normal posta yolu ile ısmarlanan bir ürünün istediğiniz zamanda size güvenli bir şekilde ulaşamayacağını unutmayın.
3- Şifre yazmak riskli mi?
Sayfanın şifreli bir veri transferi sunduğundan emin olun. Özellikle kredi kartı veya banka hesap numarası girişinin şifreli bir ortamda gerçekleşmesine özen gösterin. Sayfanın güvenli olup olmadığını, sayfa sertifikalarından veya sunucu adresindeki “https://” ibaresinden anlayabilirsiniz. Ayrıca çoğu İnternet tarayıcısının güvenli sayfa anlamında “kapalı bir kilit” işaretini kullandığını unutmayın.
4- En güvenli ödeme nasıl yapılır?
En güvenli ödeme şekli fatura karşılığı yapılan bir ödemedir. Buna alternatif olarak ödemeli posta gönderi opsiyonunu kullanabilirsiniz. Ancak çoğu şirket daha farklı ödeme şekillerini tercih etmekte. Kredi kartı veya banka tahsilatı seçeneklerini ise sadece yüzde yüz emin olduğunuz sayfalarda kullanın.
5- Şifre güvenliği nasıl sağlanır?
Şifre seçiminde en az sekiz haneli bir şifre kullanın. Burada özellikle rakamlar, harfler ve özel işaretlerden oluşan bir şifre oluşturun. Kolay isimler ve genel program şifrelerinden kaçının.
6- İade ve itiraz hakkımız var mı?
İnternet'te yapılan alışverişlerde normalde malın iki hafta içinde iade edilerek sözleşmenin iptal edilmesi mümkün. Ancak bu İnternet'ten indirilen yazılım ve müzik parçaları için geçerli değil. Ayrıca kişiye göre özel hazırlanan siparişlerin iptali veya iadesi de mümkün değil.
7- Sözleşme şartları bağlayıcı mı?
Bir sözleşme sadece genel işlem şartlarının rahat okunabilir, kolay erişilebilir ve kaydedilebilir olduğu sürece geçerlilik kazanır. Bu nedenle sözleşmeye geçmeden şartları kesinlikle okuyun.
8- Defolu ürünlerde ne yapmalı?
İnternet kullanıcısı olarak mağazadan alışveriş yapan herhangi bir kişi gibi ürün üzerinde iki yıl garanti hakkınız bulunuyor. Bu süre zarfında defolu ürünün tamir edilmesini veya değiştirilmesini talep edebilirsiniz.
9- Yurt dışı alışverişlerinde nelere dikkat edilmeli?
Yurt dışından yapılan alışverişlerde şikayet hakkınızı daha zor kullanabileceğinizi ve daha yüksek vergi ve gümrük masrafları çıkabileceğini unutmayın.
10- Kişisel bilgilerin dışında verileri yazmak tehlikeli mi?
Çevrim içi bir mağazadan alışveriş yaparken isim ve adres gibi sadece sözleşme için gerekli kişisel bilgilerinizi verin.
İnternet hukuku hakkında daha fazla bilgiye www.das-rechtsportal.de adresinden ulaşabilirsiniz.