Güncelleme Tarihi:
FEDERAL Asayiş Dairesi’nin (BKA) Köln Üniversitesi Sosyalpsikoloji Araştırma Birimi’ne yaptırdığı “Propaganda 2.0 – Aşırı sağ ve radikal İslam içerikli internet videolarının psikolojik etkisi” konulu araştırma sonuçlandı. Radikal İslam ve aşırı sağ propaganda içerikli video görüntüleri aşırılıktan uzak, ideolojik saplantıları olmayan 18-35 yaş arası 450 erkek deneğe gösterildi. Araştırmayı yürüten Diana Rieger, Lena Frischlich ve Gary Bente videoların etkilerini Hürriyet’e açıkladı.
DENEKLER UTANÇ DUYDU
Diana Rieger, “450 denekten hiçbiri videolardan ikna olmadı. Ancak kendilerinin stereotiplere uyduğunu düşündükleri için Müslümanlar da Almanlar da utanç duydu” dedi.
KURGU VE DÜŞMAN AYNI
Lena Frischlich internetteki propaganda videolarının benzerlik gösterdiğini belirtti ve “Videolarda birlik çağrısı, ortak düşmana karşı mücadele ve katılım çağrısı ortak noktalar. Her iki taraf hükümeti, Amerika ve Yahudileri farklı bağlamlarda düşman olarak gösteriyor. Benzer çekim yöntemleri kullanıyorlar. Araştırmamızın sonunda videoların tek başına denekleri radikalleştirmesi için yetersiz olduğunu saptadık” diye konuştu.