Güncelleme Tarihi:
Uzmanlar, bu savurganlığın sonucunda dev çöp dağları oluştuğunu, bunun da hem finansal, hem de çevresel olarak büyük zararlara yol açtığını belirtti. Tüketicilerin yüzde 90ı, ne kadar yiyecek-içeceğin çöpe atıldığına dikkat etmediğini ifade ederken, hükümetin başlattığı yeni bir kampanyayla tüketicilerin, kullanabilecekleri kadar gıda maddesi almaları konusunda bilinçlendirilmesine çalışılacak.
Kampanyada, gereğinden fazla alışveriş yapmak, yetersiz depolama imkanları ve yiyeceklerin kullanım sürelerindeki kısıtlılığın savurganlığın en büyük nedenlerini oluşturduğu anlatılacak. Kampanya sırasında tüketicilere savurganlığın azaltılması için yapılması gerekenler şöyle sıralandı:
"-Alışverişe giderken evinizin ihtiyaçlarını içeren bir liste hazırlayın.
- Makarna ve pilav pişirirken önceden denenmiş bir ölçü kullanın. Bunun için bardak ya da kupa gibi bir kabı esas
alın.
- Yiyecekleri devamlı buzdolabında tutun.
- Buzdolabındaki yiyecekleri havası alınmış kaplarda depolamaya çalışın.
- Buzdolabınızı en etkili biçimde kullanmaya çalışın. Örneğin buz kalıplarında et ve sebze sularını dondurun. Taze
otlarınızın fazlasını sonradan kullanmak üzere depolayın.
- Tazeliğini yitiren meyvelerin suyundan yararlanın.
- Yiyecek artıklarından yeni yiyecekler elde etmeye çalışın."
İngilterede çöp miktarının her yıl yüzde 3 oranında arttığı ve 1995-2002 yılları arasında bu miktarın tam iki kat arttığı hatırlatıldı.