Oluşturulma Tarihi: Eylül 30, 2005 00:00
Almanya´da 25 medya şirketinin desteğiyle başlayan Almanya tarihinin en büyük imaj kampanyası, başarılı bir şekilde start aldı.
17 milyon insana ulaştı
Hafta başında başlayan imaj kampanyasında televizyon için hazırlanan reklam spotlarının, 14 yaş üzerindeki 17 milyon insan tarafından izlendiği belirtildi.
Kampanya sorumlusu Bernd Bauer, kampanyanın başlamasından sonra 1 saat içeresinde 1 milyondan fazla insanın internete girerek kampanya hakkında bilgi aldığını kaydetti.
Bauer, ``Kampanyada beklediğimiz olumlu tepkileri aldık’’ derken, bir çok işletmenin de gönüllü olarak kampanyaya destek verme kararı aldıklakını belirtti.
30 milyon Euro değerinde
``Du bist Deutschland-Sen Almanyasın’’ sloganıyla başlayan kampanya çerçevesinde uluslararası alanda ve Almanya çapında tanınmış ünlüler yer alıyor. Televizyon ve sinema reklam spotlarının yanısıra, gazete ve dergilerde tam sayfa ilanlar yayınlanıyor.
Ayrıca, bir çok kentte sokaklara yerleştirilen dev bilboardlar ve afişlerle, milyonlarca insana hitap ediliyor. Bilim, spor, sanat ve medya dünyasından 40 ünlü ismin kullanıldığı imaj kampanyasının maliyetinin 30 milyon Euro olduğu belirtildi.
Gururları okşanıyor
Kampanya kapsamında ünlü bilimadamı Albert Einstein, Formula 1 yarışçısı Michael Schumacher, efsanevi Alman futbolcu Franz Beckenbauer, geçen yıl hayatını kaybeden ünlü Alman boksör Max Schmelling, Almanya´nın en çok sevilen televizyon spikerlerinden Günther Jauch, eski buz pateni kraliçesi Katarina Witt ve ünlü Alman edebiyatçı Johann Wolfgang Goethe ile ünlü bestekar Beethoven´in gibi isimler yer alıyor.
Hayatta olan ünlü isimler televizyon spotlarında, Alman halkına, ``Kendinle grur duymaman için hiçbir neden yok’’ şeklinde seslenirken, hazırlanan afişlerde de ağırlıklı olarak uluslararası alanda tanınan isimlere yer veriliyor.
Motive etmeyi hedefliyor
Yaz aylarında başlaması planlanan kampanya, erken genel seçim dolasıyıla seçimler sonrasına ertelenmişti. Kampanyaya, ARD, ZDF, RTL, Vox, Pro7, Premiere televizyonlarının yanısıra Axel Springer, Bertelsmann yayınevlerine bağlı, dergi ve gazeteler destek veriyor.
Kampanyanın, partiler üstü ve politik olarak bağımsız yürütüldüğüne vurgu yapılırken, kampanya ile birlikte işizliğin arttığı bir dönemde Alman halkını motive etmek ve yeniden kendilerine güvenlerinin sağlanması hedefleniyor.
FRANKFURT