Güncelleme Tarihi:
1 Kasım’da düzenli Japonya yurtiçi seferlere başlayacak uçak, 26 Ekimde ilk uluslararası seferini Hong Kong’a yapacak. Öte yandan, Boeing Yönetim Kurulu Başkanı Jim McNerney uçağın teslimine ilişkin yaptığı yazılı açıklamada şu ifadeleri kullanmıştı:
”Bugün, dünya havacılık tarihinin önemli bir anına hep birlikte tanıklık ediyoruz. 787 Dreamliner, Boeing’in, 707 modeliyle dünya havayolu ulaşımında jet çağını başlattığı 50 yılı aşkın süredir, ticari havacılıktaki en büyük yeniliği oluşturuyor.’ ABD’nin kuzeybatısında Washington eyaletinin Everett kentinde Boeing firmasının üretim yerinde iki gün önce sağanak yağış altında yapılan uçağın teslim töreninde, Boeing firmasının Genel Müdürü Jim Albaugh da ANA’nın Genel Müdürü Şiniçiro İto’ya büyük bir metal anahtar verirken, ”Bunu lütfen büyük bir dikkatle alın, çok gururluyuz” demişti.
ANA Nisan 2004’te 787’yi ilk sipariş ettiğinde uçağa 2008 yılında sahip olmayı umarken, imalinde görülen sorunlardan ötürü üç yıl gecikmeyle üretilen ANA’nın beyaz ve deniz mavisi renklerine boyalı ilk uçağı, üretiminde yer alan yüzlerce kişinin eşliğinde hangardan çıkarılmıştı. Yarısının kompozit malzemelerden üretilmesi sayesinde kendi kategorisindeki diğer yolcu uçaklarından yüzde 20 daha az yakıt harcayan uçak ANA Genel Müdürü İto ile birlikte Japonya’ya uçtu.
Kalıp teknolojisi sayesinde 1500 alüminyum örtü ve 50 bin perçin daha az kullanılarak üretilen 16 bin km menzilli Boeing Dreamliner 787 diğer uçaklardan daha sessiz. Yolcularına dokunmatik 17 inç ekran ve elektrikle pencere gibi lüks hizmetler verecek 250 ila 290 koltuk kapasiteli uçak, üç yıl gecikmeyle 32 milyar dolara mal oldu. Koltukları özel tasarlanan ve içerdeki hava diğer uçaklara göre daha kuru olan Dreamliner, 57 metre uzunluğa ve 60 metre kanat genişliğine sahip.