Güncelleme Tarihi:
Büyükekşi, Lojistik ve Transport Fuarı'nın a?ılışı i?in geldiği Mersin'de global ekonominin ciddi bir krizle karşı karşıya olduğunu ifade etti.
Mal sattıkları pazarlarda bir daralmanın olduğunu, global krizin kendilerine hemen her gün yeni bir şeyler ?ıkarttığını belirten Büyükekşi, "Onun i?in acele etmek istemiyoruz. ?nümüzü görüp ondan sonra planlarımızı yapmak istiyoruz. Talepte daralma olur ve alan olmazsa kurlar istediği kadar yükselsin hi?bir şey ifade etmez. ?nemli olan talepteki daralmanın aşılmasıdır, o zaman kurun yükselmesi tek başına bir şey ifade eder" dedi.
Büyükekşi, ama?larının küresel mali krizi fırsata ?evirmenin yollarını arayarak üretime ve ihracata dayalı politikaları hayata ge?irmek olduğunu, tüm bunları yaptıktan sonra küresel krizin kendileri i?in büyük avantaj olacağını bildirdi.
?zellikle lojistik olarak Türkiye'nin, Avrupa'ya yakın olmasını bir avantaj olarak gördüklerini anlatan Büyükekşi, "Avrupa'daki firmaların ?ok riske girmeden daha kü?ük miktarlı mal talepleri olabilir, bunları hayata ge?irebiliriz" diye konuştu.
YENİ PAZAR ARAYIŞLARI
Büyükekşi, bu yılki ihracat hedeflerinin tutacağını, ancak önümüzdeki yıl mümkün olduğu kadar pazarı ?eşitlendirmek zorunda olduklarını ifade ederek, şöyle konuştu:
"AB ve ABD'nin dışında özellikle Orta Doğu, Yakın Doğu ve Afrika pazarında yeni ?alışmalar yapacağız. Çünkü, AB'ye olan ihracatımızın oranı azalırken, komşu ve ?evre ülkelere olan ihracatımızın oranı ise daha artıyor. Yılın 8 ayında Türkiye Yakın ve Orta Doğu ülkelerine olan ihracatını yüzde 85 artırdı. Dolayısıyla bu gibi ülkelerde de bir ivme yakalamış durumdayız. ?nümüzdeki dönemlerde bu ivme daha da artacaktır."
Büyükekşi, ihracat?ılar olarak pazar ?eşitlendirmesine büyük önem verdiklerini, önümüzdeki dönemde bu bölgelerle olan dış ticaretin geliştirilmesi i?in daha büyük efor sarf edeceklerini sözlerine ekledi.