Güncelleme Tarihi:
Hyundai i10'un tanıtımı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Hyundai i10'un uygun fiyatı, ekonomikliği, üstün güvenliği ve rakiplerine göre sunduğu avantajlarıyla tüm dünyada olduğu kadar Türkiye'de de sınıfında başarılı olacağına inandıklarını söyledi.
Kibar, otomotiv sektöründeki yüksek vergiler ve sürekli zamlanan akaryakıt fiyatları nedeniyle Türkiye'de otomobil sahibi olmanın gün ge?tikte zorlaştığını vurgulayarak, şöyle dedi:
"Ancak, yaşanan gelişmelere rağmen, Türk tüketicisinin imkanlarını zorlayarak daha üst segmentlerde ara? almaya ?alışması ilgin? bir konu olarak da dikkatlerimizden ka?mamaktadır. Aslında alım gücüyle bağlantılı olarak en ?ok gelişim yaşanması beklenecek sınıfın A segmenti olmasına rağmen, sabit gelirli kesimin öncelik verdiği tüketim, sosyal yaşamda fayda sağlama etkenleri, A segmenti ara?larda özellikle Hyundai i10'da dolayısıyla ve fazlasıyla mümkün görünmektedir."
A segmenti ara?ların şehir kullanımında bir?ok avantajı varken hükümetin düzenleyeceği yeni bir vergilendirme sistemiyle ?ok daha iyi satış hacimlerine ulaşabileceğini kaydeden Kibar, özellikle kalabalık ve büyük şehirlerde yaşanan trafik yoğunluğuna böylece bir ?özüm bulunabilmesinin mümkün göründüğünü belirtti.
Kibar, Hyundai'nin her zevk ve ihtiyaca hitap eden geniş yelpazede ürünleri bulunduğunu aktararak, önümüzdeki günlerde Türkiye'de üretilip tüm dünyaya ihra? edilen Matrix FC modelinin yenilenen versiyonunu piyasalara sunacaklarını bildirdi. Kibar, "Bu ara?larımızla hem i? pazar hem yurt dışı satışlarımızın daha da artacağını düşünmekteyiz" dedi.
Ali Kibar, bu yıl ka? adet i10 satmayı hedeflediklerinin sorulması üzerine, bu sınıfın hala Türkiye'de dar bir tüketim hacmine sahip bulunduğunu, ürün tedarikinde global anlamda diğer ülke distribütörlerinden de yoğun talep olduğunundan dolayı bu yıl Türkiye'ye ayrılan rakamın yaklaşık 500 adet olduğu, ürünle ilgili tedariği biraz daha artırmaya ?alıştıklarını dile getirdi. ?rünle ilgili ileriye yönelik pazarın büyümesini daha da istediklerini vurgulayan Kibar, şunları kaydetti:
"Pazarın büyümesinin önündeki bir engel de Türkiye'deki vergilendirme sisteminin bir takım otomotiv sektöründeki vergilendirmelerin farklılaştırmaların yansımış olması. Hafif ticari adıyla lanse edilen bir takım ürünler yüzde 10 vergilendirmeye tabii iken, 1.1 litrelik motor hacmine sahip olan bir ürünün yüzde 37 vergilendirilmesi. Bunun özellikle dar ve sabit gelirli kısmın alım imkanlarının artırılabilmesi doğrultusunda mutlaka ilgili otoriteler tarafından aşağı ?ekilmesinin fayda getireceğine inanıyorum."
HYUNDAI i10
Hyundai Assan Türkiye Pazarlama Müdürü Hakan Kayalık ise, Hyundai i10'a ilişkin bilgi verdiği konuşmasında, i10'un geniş bir müşteri kitlesine hitap edeceğini düşündüklerini ifade ederek, i10'un evin ikinci otomobili olabileceğini, ilk defa araba sahibi olacak gen? kesim ile emekli müşteriler tarafından da tercih edilebileceğini söyledi.
Kayalık, i10'u Türkiye pazarına 1.1 benzinli motor, 10 dış renk se?eneği ile sunduklarını belirterek, i10'un fiyat aralığının, 21 bin 200 YTL- 25 bin 100 olduğunu kaydetti.
Toplantıda verilen bilgiye göre, Hyundai'nin i30 ile başlayan yeni isimlendirme stratejisinin ikinci üyesi olan ve Atos Prime'ın yerine ge?en i10'un şehir i?i kullanımda tercih edilmesi bekleniyor.