HSBC 370 bin müşterisinin bilgilerini kaybetti

Güncelleme Tarihi:

HSBC 370 bin müşterisinin bilgilerini kaybetti
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2008 14:07

İngiltere'nin bankacılık devi HSBC, 370 bin müşterisinin bilgilerini i?eren bilgisayar disketini kaybetti.

Haberin Devamı

Dünyanın en büyük şirketi HSBC'den yapılan a?ıklamada, kaybolan bilgisayar disketinde, yaşam sigortası poli?elerini bankada tutan 370 bin kişinin adları, doğum tarihleri ve sigorta teminatı bilgileri bulunduğu belirtildi.

A?ıklamada, kaybolan diskette adres ve banka hesapları bilgileri bulunmaması nedeniyle disketin yasa dışı bir işlem i?in kullanılması halinde bunun ?ok sınırlı olacağı ifade edildi.

Şifre korumalı veri disketinin, Şubat ayı başında HSBC'nin Southampton kentindeki bürosundan İngiliz Posta İdaresi (Royal Mail) kuryesiyle reasürans (sigorta şirketlerini sigortalayan şirket) şirketi "Swiss RE"ye gönderildikten sonra kaybolduğu kaydedildi.

Disketin seyahatin hangi aşamasında kaybolduğunun bilinmediği, normalde bu tür bilgilerin güvenli bir linkle ge?ildiği, ancak disketin gönderildiği gün bu linkin ?alışmadığı bildirildi.

HSBC, konuyla ilgili olarak güvenlik ihlallerini soruşturmakla yetkili Mali Hizmetler İdaresi'ni (FSA) bilgilendirdi. FSA ise konuya ilişkin a?ıklama yapmadı.

HSBC güvenliği ihmalden su?lu bulunursa, para cezasıyla karşılaşabilecek.

FSA, ge?en yıl Aralık ayında, İngiltere'nin en büyük yaşam sigortası şirketlerinden olan Norwich Union Life'ı, müşterilerini dolandırıcılık riskine maruz bıraktığı gerek?esiyle 1,25 milyon İngiliz Sterlini para cezasına ?arptırmıştı.

Haberin Devamı

?Z?R DİLİYORUZ

?te yandan HSBC'den yapılan diğer a?ıklamada, kaybolan veri diskinde hi?bir HSBC müşterisinin adresi ya da banka hesap bilgilerinin yer almadığını, bu nedenle müşteri güvenliği a?ısından bir risk i?ermediğini bildirildi. A?ıklamada şöyle denildi:

"?zel şifre korumalı veri diskinde hi?bir HSBC müşterisinin adresi ya da banka hesap bilgileri yer almamaktadır. Bu nedenle, müşteri güvenliği a?ısından bir risk i?ermemektedir.

Her şeye rağmen HSBC, hayat sigortası yaptırmış olan müşterilerinden bu olay nedeniyle özür dilemektedir. Çok yakın bir zaman i?erisinde, her bir müşteriyle birebir irtibata ge?ilecektir. FSA'ya (Financial Services Authority-Finansal Servisler Merci) bilgi verilmiş ve konuyla ilgili kapsamlı soruşturma da son hızla yürütülmektedir."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!