Hintli traktör üreticisi Türkiye pazarına girdi

Güncelleme Tarihi:

Hintli traktör üreticisi Türkiye pazarına girdi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 27, 2008 12:25

Hintli traktör üreticisi Mahindra & Mahindra, İl?e Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş ile birlikte Türkiye pazarına girdi.

Haberin Devamı

İşbirliği dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan İl?e Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı İlhan Çetinkaya, Çin ve Hindistan'ın dünyanın en önemli gelişen iki ülkesi konumunda olduğunu belirterek, Hindistan'ın 1,2 milyarlık nüfusu, teknolojik altyapısı ve insan gücüyle dünya ekonomisinde büyük gelişme kaydettiğini söyledi.

Çetinkaya, Türkiye ve Hindistan arasında uzun yıllardır dostluk ilişkilerinin muhafaza edildiğini ifade ederek, iki ülke arasında büyük işbirlikleri olacağına işaret etti.

Bayilik hedeflerine ilişkin bir soru üzerine Çetinkaya, şu anda 6 bayi, 25 civarında da servisleri bulunduğunu, satış noktası olarak hızla 30'un üzerine ?ıkacaklarını kaydetti.

Mahindra & Mahindra Traktör Grubu Başkanı Anjanikumar Choudhari de, Mahindra Grubunun 7 milyar dolarlık bir şirket olduğunu ve bir?ok farklı sektörde faaliyet gösterdiğini belirterek, şu anda yüzde 42 pazar payları bulunduğunu, ge?tiğimiz yıl Hindistan'da "pazar lideri", tüm dünyada da ü?üncü en büyük traktör markası olduklarını bildirdi.
Choudhari, dünyada lider olmayı hedeflediklerini, 2009'da birinci sıraya yükselmeyi umduklarını ifade ederek, ABD'de 3, Hindistan'da 6 fabrikaları ve Çin'de ortak girişimleri bulunduğunu anlattı.

"T?RKİYE BİZİM İÇİN B?Y?K VE ?NEMLİ BİR PAZAR"

Anjanikumar Choudhari, 30-40 bin traktörün üretilip satıldığı Türkiye'nin kendileri i?in büyük ve önemli bir pazar olduğunu vurgulayarak, tarımla ilgili testler yapmak üzere Türkiye'ye ilk traktörlerini 2006'da getirdiklerini, genel olarak uygun olduğunu gördüklerini ve diğer konularda da Türkiye'ye getirilecek traktörlerin nasıl uygun hale getirileceği konusunda ?alışmalar yürüttüklerini aktardı.

Choudhari, aralık ayında İl?e Grubunun 4 bin traktör kapasitesine sahip bir fabrika kurduğunu ve Hindistan'dan bu traktörlerin yarı montajlı halde getirilerek bu fabrikada monte edilip satışa sunulacağını anlattı.

Mahindra & Mahindra'nın tüm dünyada 170 bin traktör satacağını dile getiren Choudhari, "İlk yılda Türkiye'de en azından bin traktör satmayı hedefliyoruz" dedi.

Markalarını geliştirip satış yapmanın kendileri i?in önemli olduğunu ifade eden Choudhari, satışların iyi gitmesi halinde Türkiye'de yatırım yapmayı isteyeceklerini belirtti.

Choudhari, Batı Avrupa'daki pazar durumlarına ilişkin bir soru üzerine, Sırbistan, Makedonya ve Bosna'da bazı dağıtıcıları bulunduğunu, ancak Batı Avrupa ile ?ok iş yapmadıklarını belirterek, dünyada girmek istedikleri pazarları se?erken avantajlı olacakları yerleri tercih ettiklerini söyledi.

Anjanikumar Choudhari, ABD, Orta Doğu ve Türkiye'yi, odaklanmak i?in uygun gördüklerini, Türkiye gibi bir ülkede bulunmanın kendilerine daha mantıklı geldiğini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!