Hazır giyimciler bayramı bekliyor

Güncelleme Tarihi:

Hazır giyimciler bayramı bekliyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 14, 2008 08:46

Havaların sıcak gitmesiyle kış sezonu ürünlerin satışına başlayamayan konfeksiyoncular, okulların a?ılmasıyla hareket kazanırken, işlerinin a?ılması i?in Ramazan Bayramını bekliyor.

Haberin Devamı

Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız, AA muhabirine yaptığı a?ıklamada, vatandaşların alım gücünün düşmesi nedeniyle giyecek ihtiyacında kısıtlama yaptığını söyledi.

Daha önce mağazaya girdiğinde 3-4 farklı tişört veya gömlek alan müşterilerin, mağazaya dahi girmemeye başladığını gözlemlediklerini belirten Ayyıldız, dar gelirlilerin ise işportada satılan daha ekonomik ürünleri almaya yöneldiğini ifade etti.

Ayyıldız, zorunlu olarak gıda ihtiyacına öncelik veren vatandaşların fiyatlarda artış olmamasına karşın, giyim kuşam ihtiyacını ertelemesinin sektördeki hareketliliği durma noktasına getirdiğini belirterek, "Esnaf stoğundaki ürünleri elden ?ıkaramayınca bir sonraki sezon sezona hazırlık yapmakta sıkıntı yaşıyor. Bu durumdan ciddi şekilde etkilenen hazır giyim sektörü, iş?ilik, elektrik ve telefon faturaları ile vergilerini ödeme gü?lüğüyle de karşılaşınca sıkıntısı katlanıyor. Bu sıkıntıyı aşamayan esnaf, iş yerini kapatmak zorunda kalıyor" dedi.

Haberin Devamı

Mağazaların raflarında kış sezonu giyim eşyalarının yer almasına karşın havaların sıcak gitmesi nedeniyle esnafın satış yapamadığını belirten Ayyıldız, okulların a?ılmasının ise sektöre biraz hareketlilik kazandırdığını bildirdi. Ayyıldız, işlerin a?ılması i?in Ramazan Bayramını beklediklerini ifade ederek, şöyle konuştu:

"Ramazan Bayramı satışlarının da son bir hafta başlamasını bekliyoruz. Okul ve gıda harcamaları ile kredi kartı ödemeleri gibi üst üste gelen giderler, alışverişe ?ıkma tarihini değiştiriyor. Vatandaşların ihtiya?larını son güne bırakma alışkanlığı da buna eklenince esnafın para kazanma umudu son birka? güne kalıyor."
Memur ve iş?i ücretlerinde alım gücünü rahatlatacak artışlar olmamasının hazır giyim gibi diğer sektörleri de olumsuz yönde etkilediğini anlatan Ayyıldız, şöyle konuştu:

"Maaşlarda artış yok ama gizli enflasyon var. Gizli enflasyonu sektörün i?inde olan daha iyi biliyor. Vatandaşlar bir ürünü almak i?in bir cadde değil, bir ka? caddedeki mağazaların fiyatlarını inceledikten sonra tercihini yapıyor. Satışları durma noktasına gelen işletme sahipleri sıkıntıyı aşabilmek i?in de indirim kampanyaları yapmaya devam ediyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!