Hakkını arayan kazanıyor

Güncelleme Tarihi:

Hakkını arayan kazanıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2008 07:29

Sanayi Ve Ticaret Konya İl Müdürü Şerafettin Akal, Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan başvuruların ?oğunlukla tüketici lehine sonu?landığını belirtti.

Haberin Devamı

Akal, il ve il?elerde tüketici şikayetleriyle ilgilenen birimlerin olduğunu belirterek, tüketicilerin illerde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü bünyesindeki İl Tüketici Hakem Heyeti, il?elerde ise Kaymakamlıklar bünyesindeki İl?e Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuruda bulunabildiğini söyledi.

Değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler i?eren malların "ayıplı mal" şeklinde tanımlandığını dile getiren Akal, aldığı üründen memnun olmayan kişilerin hakem heyetlerine başvurarak, söz konusu malı yenisiyle değiştirebilme, onartma ya da parasını geriye alma haklarından yararlanabildiğini anlattı.

2003 yılında İl Tüketici Hakem Heyeti'ne 85 şikayet başvurusu yapıldığını ifade eden Akal, şunları kaydetti:
"Bu 85 başvurudan 69'u tüketici lehine, 16'sı tüketici aleyhine sonu?landı. 2004 yılında 90 başvurudan 80'i, 2005 yılında 98 başvurudan 76'sı, 2006 yılında 109 başvurunun 88'i tüketici lehine sonu?landı. 2007 yılındaki başvurulardan ise 66'sı tüketici lehine sonu?lanırken, 34'ü hakkında aleyhte karar ?ıktı. Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurularda kararlar ?oğunlukla tüketici lehine sonu?lanıyor. Vatandaşın artık bilin?li hale geldi. Hakkını aramayı biliyor. Tatmin olmazsa mahkemeye gidebiliyor."

KAPIDAN SATIŞ ŞİKAYETLERİ AZALDI

Konya Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Ahmet Şahingeri ise 827 YTL ve altındaki mal ve hizmet bedellerinde Tüketici Hakem Heyeti kararının mahkeme kararı niteliğinde olduğunu belirterek, "827 YTL ve altındaki mal ve hizmetlerde heyetin kararı mahkeme kararı niteliğindedir. Bağlayıcı özelliği vardır. 827 YTL üzerindeki mal ve hizmetlerde ise Tüketici Hakem Heyetinin raporu mahkemeye delil oluşturur. Her ikisinden de itiraz hakkı vardır" dedi.

Tüketicinin bilin?lendiğini vurgulayan Şahingeri, yapılan şikayetlerin genellikle ayıplı mallar konusunda olduğunu ifade etti. Tüketici şikayetlerinde en az kapıdan satış konusunda şikayet aldıklarını dile getiren Şahingeri, şunları kaydetti:
"Vatandaş kapıdan alışveriş yapmaya itibar etmiyor. Kapıdan satış konusunda gelen şikayetlerde de yıllara göre düşüş var. 2006 yılında kapıdan satış konusunda yapılan 20 şikayetin 19'u, 2007 yılında 10 şikayetin 9'u
tüketici lehine sonu?landı. 2008 yılının 6 aylık döneminde ise kapından satış konusunda yapılan 3 şikayetin tamamı tüketici lehine sonu?landı."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!