Güncelleme Tarihi:
Türkiyeli göçmenlerin yaşadığı ülkelerdeki toplumsal koşullarını ve eğitim durumlarını karşılaştırmak amacıyla Almanya’nın Essen kentinde geniş kapsamlı bir sempozyum düzenleniyor.
Almanya, Avusturya, İsviçre, Hollanda, Belçika, Fransa, İngiltere, Danimarka, İsveç, Finlandiya, ABD, Kanada ve Avustralya’daki din, eğitim, göç, uyum politikalarının masaya yatırılacağı sempozyum, Politeknik ile Çok Yönlü Eğitim Derneği ortak organizasyonunda yapılıyor.
„Türkiyeli Göçmenlerin Göç Alan Ülkelerde Eğitim Durumu ve Toplumsal Koşulları“ Sempozyumu, 25 Ekim 2014 tarihinde saat 10.00’da Duisburg-Essen Üniversitesi’nin Essen Yerleşkesi’ndeki Glaspavillon’da gerçekleşecek.
Essen Başkonsolosu Şule Özkaya ile Kuzey Ren Vestfalya Eğitim Bakanı Sylvia Löhrmann’ın birer konuşma yapacağı sempozyum, dil, eğitim ve göç ile bağlantılı konuların, yeni bulgulara ulaşmak ve yeni perspektifler geliştirmek için bilimsel temelde tartışıldığı bir platform olarak tasarlandığını belirten Politeknik Gazetesi Yayın Yönetmeni Zeynel Korkmaz, sempozyuma göç alan ülkelerden çok değerli 12 akademisyenin katılacağını söyledi.
Etkinlikte Türkiyeli göçmen çocuklarının eğitsel başarı düzeylerinin, özellikle de “dil edinim eksiklikleri” ve “fırsat eşitsizliği” sorunlarını hangi etmenlerin belirlediğinin ele alınacağını dile getiren Korkmaz, şu bilgileri verdi:
„Sempozyuma katılan bilim insanlarımız, göç alan ülkelerde ve göçün farklı dönemlerinde uygulanan dil desteğinin uluslararası dil edinim kuramlarını ve başarılı dil edinim modellerini hangi ölçüde göz önünde bulundurduğunu da ayrıca tartışmaya açacak. Böylece, yeni bakış açıları ve eleştirel bir yaklaşım geliştirilmesine çalışılacak. “Entegrasyon politikaları” da sempozyumun ağırlıklı konusunu oluşturacak. Her göç ülkesinin izlediği entegrasyon politikalarında, farklı siyasi akımlar ve toplumsal gruplar kendi çizgilerine uygun tasarıları uygulamaya ya da geliştirmeye çalışmakta. Bütünleşme, içselleme, kültürlerarasılık, çokkültürlülük ya da yönetici kültür kavramları bunun bir yansısı olup, 60’lı yıllardan bu yana yaşanan “entegrasyon” süreçlerinde hangi tasarıların hayata geçtiği, bu tasarıların nasıl sonuçlar doğurduğu ve alternatiflere neden gereksinim duyulduğunun kamuoyuna tanıtılması sempozyumun amaçları arasında yer alıyor.“
SEMPOZYUMDA İRDELENECEK KONULAR
Türkiyeli göçmenlerin ağırlıklı olarak yaşadıkları 13 ülkenin içinde bulundukları toplumsal koşullar ve eğitsel durumları
Bulundukları ülkelere göre Türkiyeli göçmenler, eğitim durumları ile ilgili istatistik verileri
Devletlerin göçmenlere ilişkin eğitim ve dil politikaları
Türkiyeli göçmen çocuklarının okul başarı ya da başarısızlıklarının bilimsel, siyasi ve göçmen bakış açısıyla nedenleri
Bilimsel araştırma eksikliği duyulan alanlar/konular
Göç alan ülkelerin birlikte yaşamın inşası için geliştirdikleri tasarılar, bu tasarıların pratik uygulamaları ve sonuçları
Türkiyeli sivil toplum kuruluşlarının eğitim ve toplumsal ilerleme alanında ürettikleri çözümler; uygulama ve başarı düzeyleri
“Entegrasyon politikalarının” eğitim sistemi üzerindeki etkileri
Göç alan ülkelerde izlenen dil, eğitim ve “entegrasyon politikalarının” özellikleri