Güncelleme Tarihi:
Beyza Pili? Genel Koordinatörü Necmettin Çalışkan, Türk toplumunun gıdada kültür yapısının değişmeye başladığını söyledi.
Daha önceleri market veya şarküterilerden ?iğ olarak satın alınan et ürünlerinin evlerde pişirilerek sofraya servis yapılması alışkanlığının, yerini hazır ürüne bırakmaya başladığını belirten Çalışkan, tavuk eti üreticilerinin de, tüketicinin bu talebine cevap vermeye yönelik adım attığını ifade etti.
Çalışkan, tüketicinin talebine uygun olarak, pili? etinin yanı sıra, işlenmiş ürünleri tüketicinin beğenisine sunduklarını belirterek, "Burger, İnegöl Köfte, acılı et köfte, beyti kebap, kadın budu köfte ve yaprak döner gibi ürünleri pişmiş ve ambalajlı vaziyette sunuyoruz" dedi.
?rünlerin, tamamen yalıtılmış ve hijyenik ortamda hazırlandığını ifade eden Çalışkan, şöyle konuştu:
"?rünlerimiz, geleneksel Türk damak zevkine uygun tarzda baharatlanıp özel fırınlarda pişiriliyor. Burger gibi modern tatlar, İnegöl köfte gibi geleneksel damak tadıyla bir araya tüketicinin tercihine sunuluyor. Tüketici, geleneksel damak zevkine uygun olduğu i?in bu ürünleri tercih ediyor. ?rünlerin, hazır, pratik, ucuz ve güvenli olması da müşterinin tercih nedenlerinden birini oluşturuyor."
Çalışkan, tüketici kitlesini öncelikli olarak ?alışan kadınlar, öğrenciler ve iş yerinde yemek yiyen esnaf kesiminin oluşturduğunu söyledi.
Hazır yiyeceklerin, 3 dakikada gibi kısa sürede mikro dalga fırında ısıtılarak yemeye hazır hale geldiğini anlatan Çalışkan, 350 gramlık tabaklı ambalajlanan ürünlerin fiyatının 2 YTL civarında olmasının, ürünleri daha cazip hale getirdiğini kaydetti.
Çalışkan, ürünlerin, derin dondurucuda bir yıl süreyle saklanabilme özelliği bulunduğuna işaret ederek, gelecek dönemde hazır yiyeceklerin tüketiminin, ?iğ üründen ?ok daha fazla yaygınlaşacağını sandıklarını bildirdi.