Güncelleme Tarihi:
Fotogaleri: 2012 SIAL GIDA FUARI
Video: 2012 SIAL GIDA FUARI
FRANSA'nın başkenti Paris'te iki yılda bir düzenlenen Uluslararası Gıda Fuarı Sial'e Türk ürünleri damga vurdu.
Hem Türkiye'den ve Avrupa'dan katılan Türk şirket sayısının 200'ü aşması, hem de göze hitap eden Türk standları ve sunulan kültürel gösteriler bunda etkili oldu.
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş'ın standları gezmesi Türk gıda şirketleri için ayrı bir motivasyon oldu.
Dünyanın dört bir yanından gıda ürünlerinin sunulduğu fuarda adeta bir kültürler karışımı yaşandı. 25 Ekim'e kadar sürecek organizasyonda ziyaretçiler birbirinden leziz yemeklerin, tatlıların ve içeceklerin tadına bakma imkanı buldular.
Önümüzdeki aylarda marketlerin raflarını süsleyecek olan ürünlerin tanıtıldığı fuara Avrupa'dan katılan Türk şirket yetkilileri yaptığımız görüşmelerde gıda sektörünü ve yeni ürünlerini değerlendirdiler:
Arap piyasası açısından önemli
Baktat şirketler grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Baklan fuarın özellikle Arap gıda piyasası açısından önemli bir fırsat olduğunu söyledi. Baklan şunları söyledi:
"1992'den buyana sürekli fuarlara katılıyoruz. Paris Sial Fuarı bizim için çok önemli. Arap aleminin yoğun şekilde yer aldığı bir yer. Fransa'ya paketli ürünlerin önünü açan bir firmayız. Ürünlerimiz 1995 yılından buyana gerek Türk, gerek Fransız mağazalarında satılıyor. Türk standlarının dizaynı dikkat çekiyor. Bakan Mehdi Eker ve İTO Başkanı Murat Yalçıntaş'ın bizi ziyaret etmesi bizi motive etti."
Haksız vergi ile mücadele ediyoruz
Keskinoğlu şirketler grubuna ait Ravika zeytinyağları Genel Müdürü Savaş Özaltun, Türk zeytinyağının kalite ve tad ı ile adından bahsettirdiğini söylerken, aynı zamanda Avrupa Birliği'nin tutumunu eleştirdi:
"Avrupa'da Türk zeytinyağına bir ambargo uygulanmaktadır. Bugün Tunus'a veya Suriye'ye tanınan haklar Türk zeytinyağına tanınmamaktadır. Türk zeytinyağına 1 Euro vergi uygulanmaktadır. Bu vergi Türk zeytinyağının Avrupa'da tüketiciye ulaşması için bir engeldir. Bunu aşmak için hem bakanlığımız, hem de Avrupa'da çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Tüm zorluklara rağmen ilerliyoruz."
Ravika zeytinyağlarını Avrupa'ya pazarlayan Meta Food şirketi sahibi Mehtap Camcaz ise, insanların daha sağlıklı yaşaması açısınan zeytinyağı tüketiminin önemine dikkat çekerken,
"Ravika zeytinyağlarının biberlisi, limonlusu, sarımlaklısı ve kekiklisini sunuyoruz" dedi.
Helal ürünlere rağbet artıyor
Özellikle sunduğu helal ürünlerle dikkat çeken Demka şirketinin sorumlusu Abdurrahman Demirdaş , fuarda bünyelerinde bulunan Yörem, Özyörem, Yumurcak ve Destan markaları nın ürünlerini tanıttı.
Demirdaş şu bilgileri verdi: "Helal ürünlere olan ilgi her geçen gün artıyor. Özellikle Arap ülkelerinden gelenler bu amaçla bize uğruyorlar. Cezayir, Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkelerden gelenler için Sial bir kilit noktası ve önemli bir buluşma yeri. 'Yumurcak' markamızla çocuklara yönelik sunduğumuz bal ve kaşar ürünlerimiz ön plana çıkıyor."
Uzun ömürlü kuruyemiş
Gıda şirketi Sera, Sial'de geniş ürün yelpazesi ile yer alırken, özellikle yenilikçi ruyu ile dikkat çekti. Tamek, Kuru Kahveci Mehmet Efendi, Hacışakir, Piyale ve Kristal zeytinyağı ürünlerini de sunan Sera'nın Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Köserecep,
"Sial hem yeni ürünlerin tanıtımı, hem de yeni müşteriler edinilmesi açısından önemli. Yeni teknolojileri görüyoruz ve ufkumuz açılıyor. Yeni ürün ve ambalajlara büyük önem veriyoruz. Kendimize özgü ambalaj ve dizaynlarımız var. Bu sene hem siyah, hem de beyaz incirden piyasada olmayan bir reçel yaptık. Ayrıca İspanyol tipi, tuzsuz zeytin yapıyoruz. Bu alanda ürünlerimizle öncü oluyoruz. Kuruyemişte büyük bir atılım yaptık, hava geçirmeyen ambalajlara koyduk. Yani uzun ömürlü kuruyemişler sunuyoruz. Natürel olduğu için Avrupa'da Almanya, Fransa veya Belçika gibi ülkelerde, yabancı mağazalarda da satılıyor Türk ürünleri" bilgisini verdi.
Kahveli Lokum
22 yıldır gıda sektörünün içinde olan Sebahat firması, Sial fuarında yeni ürünlerini tanıttı.
Cemil Sebahat, "Ürünlerimizi Avrupa, Uzak Doğu, Arap ülkeleri ve Amerika'da bazı ülkelere gönderiyoruz. Eski dostlarımızla görüşmek ve yeni müşteriler kazanmak için buradayız. Yeni ürünlerimiz arasında çifte kavrulmuş veya kahveli lokum var. Ayrıca yeni bisküvi çeşitlerimizi de tanıtıyoruz" dedi.