Gençlerin vasıfları altın değerinde

Güncelleme Tarihi:

Gençlerin vasıfları altın değerinde
Oluşturulma Tarihi: Kasım 04, 2012 16:06

Göçmen gençlerin çok kültürlü vasıflarını ön plana çıkarmak için çalışmalaryapan Kausa Gençlik Forumu’nun düzenlediği meslek eğitim konferansınakatılan popçu Bahar Kızıl, “Mutlaka meslek öğrenin” çağrısında bulundu.

Haberin Devamı

MERKEZİ Bonn’da bulunan ve Almanya genelinde göçmen kökenli gençlerin çok dilli ve kültürlü vasıf ve yeteneklerini, şirketlerde kuruluşlarda tanıtmayı hedefleyen Kausa Gençlik Forumu, Hamburg’da meslek eğitim konferansı düzenledi.

Konferans, Almanya’nın kült ikinci lig takımı FC St. Pauli’nin Millerntor Stadyumu’nun basın locasında yapıldı. Hamburg’da meslek eğitim kuruluşları BQM ve KWB’nin desteğiyle düzenlenen konferansta gençler çeşitli şirket, belediye ve kuruluş temsilcilerinin personel müdürleriyle tanışıp, farklı meslek eğitimleri hakkında bilgi alma imkanı buldu.

KENTE YENİ TAŞINDI
Moderasyonunu Hamburg 1 televizyonu sunucusu Bülent Kayaturan’ın yaptığı tüm gün süren etkinliğe kısa bir süre önce Hamburg’a taşınan popçu Bahar Kızıl da katıldı. Hayallerini gerçekleştirmek isteyen gençlere yorulmadan, pes etmeden çalışmalarını tavsiye eden Bahar Kızıl,

“Çok çalışan mutlaka istediği hedefe ulaşır. İş piyasasında tutunan, iyi bir meslek sahibi olan kişiler topluma daha çok uyum sağlar. Eğitimin topluma uyumda kilit bir rol oynadığına inanıyorum. İyi bir eğitim her yerde kapıları açar. Mutlaka meslek öğrenin. İyi bir meslek gelecek güvencesidir” dedi.

Bahar fırsat buldukça Hamburg’da eğitim ve sosyal etkinliklere katılarak gençleri bilgilendirme ve aydınlatma çalışmalarına destek vereceğini söyledi.


FEDERAL Eğitim ve Araştırma Bakanlığı görevlisi Dr. Sonja Baron, Hamburg Çalışma Ajansı Uyum Sorumlusu Jürgen Gallenstein, Dataport şirketi basın sözcüsü Holger Förster, KAUSA yöneticisi Özgür Nalçacıoğlu ve konferansa katılan Milad Farouha soruları yanıtladı.

Gençlerin vasıfları altın değerinde
Sonja Baron, göçmen gençlerin çok yönlü vasıflarının altın değerinde olduğunu ve şirketlerin bunun yavaş yavaş farkına vardıklarını belirterek,

“Şirketler önceleri bu tip kampanyaları tabiri caizse yük olarak, göçmenlere bir nevi sosyal hizmet gibi görüyorlardı. Ama işe aldıkları göçmen kökenli elemanlar sayesinde ekonomik bağlantılarının arttığını, ek müşteri kitlesini kazandıklarını gördüler” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!