Güncelleme Tarihi:
EĞİTİM Bakanları Konferansı’nın verilerine göre, 2018’den 2020’ye mezun olup diplomayı alanların oranı yüzde 13 düştü. Öğretmenlik alanında öğrenime başlayanların, çok nadiren mezun olduklarına dikkat çekildi. Bölümü bırakan veya ders değiştirenlerin sayısı diğer fakültelere göre oldukça yüksek. Potsdam Üniversitesi’nin kendi bünyesinde yaptığı bir araştırmaya göre, öğretmen olmak için eğitim bilimleri fakültesine başlayan birinci sınıf öğrencilerinin yalnızca yüzde 50’sinin fakülteye sonuna kadar devam ettiği belirlendi. Özellikle matematik ve fizik alanlarındaki düşüş dikkati çekti.
Gençlerin öğretmenlik mesleğini tercih etmemesinin ise farklı sebepleri bulunuyor. Meslek eğitim danışmalarından Ulrike Bentlage, gençlerin öğretmenlik veya benzeri meslek yerine Start-Up’ları dahi cazip bulduklarını, garanti meslekler yerine riskli işleri tercih ettiklerini söyledi. Bentlage ayrıca, bir gencin 12 yıllık öğrencilik döneminden sonra öğretmenlik mesleğinin nasıl bir iş olduğunu gözlemlediğini ve esnek olmayan işleri cazip bulmadığını ifade etti. Ayrıca öğretmenlikte kariyer şansının olmaması da gençlerin bu mesleği tercih etmemesindeki nedenler arasında yer alıyor.