Güncelleme Tarihi:
Almanya'da 2001'den beri sürdürülen Girls'Day projesi kapsamında işletmeler genç kızlara meslekleri tanıtmak amacıyla önceki gün kapılarını açtılar. Kompetenzzentrum Technik-Diversity-Chancengleichheit'ınprojesi ile özellikle teknik alanlarda faaliyet gösteren işletmeler, teknik departmanları olan ve bu alanda meslek eğitimi sunan şirketler, yüksek okullar ve araştırma kurumları 5 ile 10. sınıf arasındaki eğitim gören kız öğrenciler, geleceklerine yön vermek için ilk kez gördükleri işyerlerini dikkatlice incelediler. Proje kapsamında Önel Yayınevi'ne gelen öğrenci Özlem Arslan, yayınevi yöneticisi Işın Önel tarafından karşılanarak, bir kitabın hazırlanışı ve basımı hakkında bilgi aldı. Arslan yayınevinden çok etkilendiğini belirterek, “Kitabın nasıl oluştuğunu görmek de çok güzel. Makineleri görünce tabi insan ilk önce korkuyor. Ama orada bir kitabın oluşması ya da bir derginin basılması çok etkileyici. Grafik bölümü de çok ilgimi çekti. Grafik ve matbaayı herkes isim olarak biliyor. Ancak bence bir görsünler. Gördükten sonra beğeneceklerine çok eminim. Ben burada kalmayı düşünüyorum ve ilerde bir matbaada çalışmak istiyorum” şeklinde konuştu.
İLK BAŞTA KORKUYORLAR
İşkadını Işın Önel ise günümüzde özellikle erkeklerin tercih ettiği matbaacılık mesleğinin aslında bayanlar için de uygun bir meslek olduğunu belirterek, “Bu dallarda da kızlarımızın çalışmasını istiyoruz. Tabi ki ilk kez beş metrelik ofset matbaa makinelerini görünce şaşırıyorlar. Kesinlikle ailelerin genç kızlarımızı okumaları ve ilerde meslek sahibi olmaları konusunda desteklemelerini istiyorum” dedi.
DÖRT MESLEKTE YOĞUNLAŞIYORLAR
Girls'Day projesine destek veren Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası (TD-IHK) yönetim kurulu üyesi Faize Berger, Almanya'da yaşayan yabancı kökenli genç kızların 350 meslek dalı içinde sadece 4 meslek grubunda yoğunlaştığını belirtti. Berger bu proje ile genç zamanla farklı mesleklere ilgi duyacaklarına inandığını belirterek şunları söyledi: “Araştırmalara göre, özellikle yabancı kökenli kızlarımızın meslek seçiminde çok geride kaldığını görüyoruz. İstatistiklere göre Alman uyruklu kızlarımızla bir karşılaştırma yaptığımızda onların yarısı kadar gencimiz meslek eğitimi alıyor. Birde meslek seçimi çok önemli bir konu. Girls Day'de 11-16 yaş arasındaki grup hedefleniyor. Çünkü o dönemde meslek seçimi konusunda karar veriliyor. Mevcut meslek grupları hakkında bilgi edinme, ufku açma acısından çok önemli bir proje. Burada ailelere de çok iş düşüyor. Gençlerin elinden tutsunlar, geleceğimiz onlar yönlendirsinler, yardımcı olsunlar.”