Geleceğiniz bulutlarda olabilir

Güncelleme Tarihi:

Geleceğiniz bulutlarda olabilir
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 2010 14:51

Atatürk’ün “ İstikbal Göklerdedir “ sözünü kendine ilke edinen Derya Güler (25) Türk kadın pilot olarak, bir Alman havayollarında çalışıyor

Haberin Devamı

Derya Güler, daha çocuk yaşlarda havaalanlarına ve uçaklara ilgi duyduğunu, daha sonra Türkiye’nin ilk kadın pilotu Sabiha Gökçen’i tanıdığını belirtiyor. Bizde onu tanımaya başlayalım

Derya hanım, siz Türk kadın pilot olarak Almanya’da Türk gençlerine örnek oldunuz ve bizlere gurur yaşattınız. Bu konuya geleceğiz ama önce sizi tanıyalım. Nerde ve ne zaman doğdunuz?
Sekiz Şubat 1985 yılında Nürnberg’de doğdum. Ailenin ilk çocuğuyum. Benden başka 13 yaşında Atilla adlı kardeşim var. Oda başarılı bir şekilde tahsil hayatına devam ediyor.Galiba kardeşimde Pilot olacak


Almanya’da doğdunuz. Türkiye’yi ne kadar tanıyorsunuz.
Tabiî ki çok iyi tanıyorum. Orada akrabalarım var. Özellikle Antalya’ya gidip geliyorum. Antalya bir harika, orada kendimi kuşlar gibi hissediyorum.


Okul hayatınızdan bahsederimsiniz
Tahsil hayatıma Knaueruschule’de başladım. Sonra 5.sınıftan 11’inci sınıfa kadar Peterfischer lisesine devam ettim. Son iki yılımda Dürer-Gymasium’da (Lisesinde) okudum. 2006 yılında Abitür yaptım

Haberin Devamı

Peki gelelim Uçuş sevginize
Lise’den sonra yaz tatilinin ardından 2 Ekim 2006 yılında Erlangen İKON uçuş okuluna müracaat ettim. ATPL eğitimine başladım sırası ile 2009 yılında ATPL sınavını başarı ile verdim.11 Eylül 2009 tarihinde Pratik ATPL sınavını geçtim.29 Ocak 2010 tarihinde ‘de Skill Test B737 imtihanını başarı ile verdim.


Hangi uçaklarda eğitim aldınız.
Tabi, ilk başlarda eğitim aldığım uçaklar tek motorlu idi Cessna tipi 150 numaralı tubako marka.Zaman ilerledikçe büyük uçaklara geçtim


Uçuşları tek başınıza ne zaman uçurmaya başladınız
Farklı uçaklarla farklı zamanlarda yalnız uçtum. Ama önce hepsinin eğitimini aldım.


Pilotluk eğitimi içinde kaç saat uçtunuz
Toplam 204 saat uçtum. Uçuş öğretmenlerimiz hep farlı idi. Genelde asker kökenli öğretmenlerle çalıştım. Büyük faydaları oldu.En son B 737 rating uçakları ile ‘ki bunlar yolcu uçağı şimdiye kadar 42 saatlik bir uçuşum oldu.


Uçuşlarınız heyecanlı olmalı
Tabiî ki hep heyecan duydum. Küçüklüğümden beri havaalanlarına ve uçaklara zaafım vardı. Daha sonra Sabiha Gökçen’e ilgi duydum. Atatürk’ün “ İstikbal Göklerdedir “ sözü beni etkiledi. Ayrıca, genelde erkek mesleği olduğu için kadınlarında bu mesleği yapacağına inandım.


Tekrar uçuş eğitiminize gelelim. Uçuş okulundan sonra ne yaptınız.
Okul sonrası Amsterdam ve Berlin’de Boing 737 tipi uçaklarda özel eğitimi almağa başladım. 40 saat simülatör dersi aldım, sonra üç hafta uçuş eğitim aldım. Hepsini başarı ile tamamladım

Dikkat isteyen bir meslek seçmişsiniz. Bütün eğitimler sonunda kolay iş buldunuz mu
Bütün eğitimlerim Şubat 2010’da bitti. İş bulmak hiçte kolay olmadı. Mart ayında görüşmelere başladım. Merkezi Frankfurt’ta bulunan XL Airways Hava Yollarında Nisan ayında işe başladım.
Uçuş öncesi eğitime tabi tutuldum. Bu halen devam ediyor.

Neler öğretiliyor
Örneğin uçak denize düşerse ne yapmamız ve ne gibi önlemler alabileceğimiz öğretiliyor. Ayrıca yangın halinde nasıl davranılır bunlar öğrendiklerimiz içinde bulunuyor.

Yolcu uçağı ile nerelere uçuyorsunuz
Uçuşlarım kokpit içinde, Gaziantep, Adana ve Herekli yon şehirlerine oldu. Kokpitte üçüncü pilot olarak bulunuyorum.
Bu eğitimin bir parçası oluyor. Önümüzdeki ay yardımcı pilot olarak kendim uçabileceğim. Buda sorumluluk isteyen bir iş.Ama ben hazırım.Özellikle Türkiye uçuşları beni heyecanlandırıyor

Haberin Devamı

Eğitiminizin mali portresi ne kadar
Bu soruyu Babam Rıza Güler’e sormak lazım. Bana yardımcı oldu.maddi manevi büyük desteğini gördüm. 100 bin Euro harcadığını biliyorum. Ayrıca cep harçlığı ve Oteller filan derken, meblağ çok yukarı çıktı. Aslında meslek eğitimine başlarken bize ön bilgi olarak 50 bin euroya mal olacağı söylenmişti. Bu hususta babama çok şey borçluyum.ben ek iş olarak Nürnberg Havaalanında Check-in personeali ve babamın tercüme ve çeviri ofisinde Almanca Türkçe tercümanlık yaptım.


100 bin euro eğitim masrafı oldu dediniz. Ama bu size bir istikbal kazandırdı. İnanıyordum ki, bu masrafı yakın zamanda çıkarırsınız.babanızın tercüme bürosunda çalıştığınızı söylediniz kaç lisan biliyorsunuz
Almancam çok iyi.İngilizcem iyi Fransızcamda temel bilgiler düzeyinde.Ayrıca Elektronik bilgi işlemde MS-Word.MS-Excel,Codeco kullanıyorum
Ayda kaç saat uçuş yapıyorsunuz
Ayda 85 saat çalışıyoruz. Örneğin günde sekiz saat uçuştan sonra altı saat ile on iki arasında zaman geçmesi gerekiyor. Sonra yeniden uçabiliyoruz.

Harcanan para ve emek boşuna değil altın bileziği kolunuza taktınız. Size başarılar diliyoruz. Son olarak Türk gençlerine bir mesajınız var mı?
Ben özellikle bayanlara seslenmek istiyorum. Bu sektörde az bayan olduğu için pilotluk mesleğe yönelmelerini diliyorum. Azim elinden bir şey kurtulmayacağına inansınlar.
Birçok kişi Pilotluk eğitimine başlıyor ve çeşitli nedenlerle bırakıyor. Hem emeğe hem verdikleri para heba olup gidiyor.
Dediğim gibi inansınlar ve çalışsınlar başaracaklardır

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!