Güncelleme Tarihi:
Kullanıcıları tanıyarak onlara uygun i?erikler sunan tavsiye motoru projelerine destek olmak i?in a?ılan yarışmaya, 15 ülkeden toplam 68 bilim insanı ve girişimci, 26 projeyle katıldı.
Yakın gelecekte internete yön verecek teknolojilerin en önemlileri arasında gösterilen "kişiselleştirme ve tavsiye motorları" konusunda a?ılan ve yeni kurulan firmaların katıldığı 100 bin dolar ödüllü yarışmada, konularında uzmanlaşmış, doktora derecesine sahip İstanbul, Eindhoven ve New York'ta okuyan 4 Türk öğrencinin geliştirdiği "İletken" isimli proje ü?üncü oldu.
Almanya, ABD, Avusturya, Avustralya, Çin, Finlandiya, İspanya, Japonya, Kanada, Meksika, Macaristan, Romanya, Hollanda, Yunanistan ve Türkiye'den eczacılık, kozmetik, video i?eriği, ?evrimi?i ortam i?eriği, insanlar ve ilişkiler, televizyon i?eriği, arama, etkinlik, sosyal bağlantılar, reklam, konum bazlı servisler, gezi ve yemek konuları üzerine geliştirilen projeler arasından Türkiye'den katılan "İletken" projesi ilk beşe kaldı.
Türk ekibin projesi daha sonra haberler, RSS beslemeleri, satın alma dataları ve sosyal network hareketleri gibi verileri kullanarak kişilerin hayat akışlarını takip edip bu verileri değerlendirerek kullanıcıların her türlü i?eriğe kişiselleşmiş olarak ulaşmasını sağlama başarısıyla deneyimli profesyonellerin projelerinin ve bilim insanlarının katıldığı yarışmada ü?üncülük başarısını elde etti.
Ko? ?niversitesi Bilgisayar Mühendisliği son sınıf öğrencisi ve "ReklamGiy" projesinin kurucusu Murat Deniz Oktar tarafından yönlendirilen ekip, Ko? ?niversitesi öğrencisi Barış Can Daylık, RPI New York yüksek lisans öğrencisi Sel?uk Atlı ve TU/e Eindhoven yüksek lisans öğrencisi Fırat Gelbal'dan oluşuyor.
"TAVSİYE MOTORLARI İNTERNETİ KİŞİSELLEŞTİRİYOR"
Oktar, projeyle ilgili yaptığı a?ıklamada, her türlü kaynaktan gelen ?ok sayıda i?eriğin bulunduğuna dikkati ?ekerek, kullanıcıların hem aradıkları i?eriğe ulaşmanın akıllı yollarını hem de kendilerine sunulacak yeni i?erikleri keşfetmek istediklerini belirtti.
Oktar, "Tavsiye motorları, kullanıcıların bu ihtiya?larına ?özüm getirirken, firmalar i?in kar arttırıcı ?özümler sunuyor. Bir firma i?in müşterilerinin almak isteyebileceği ürünleri önceden tahmin etmek ve onlara tavsiye vermek her iki tarafa da yarar sağlıyor" dedi.
Dünyada pek ?ok firmanın satışlarını bu şekilde arttırdığını ve stok maliyetlerini azalttığını anlatan Oktar, Türkiye'de ve dünyada bu konuda profesyonel ?alışmalara imza atacaklarını söyledi.
Türkiye'de ithal projeler yerine orijinal ve yenilik?i ?alışmaların gerektiğini vurgulayan Oktar, Türk internet pazarının giderek globalleştiğini ve inovasyon üretmeyen firmaların yatırımlarının başarı şanslarının az olduğunu kaydetti.
Projenin ve yarışmanın detaylarına www.iletken-project.com adresinden ulaşılabiliyor.