Güncelleme Tarihi:
Yarışseverlerin heyecanla beklediği Formula 1 Dünya Şampiyonası, hafta sonu başlayıp, 27 Kasım Pazar günü Brezilya Grand Prix’siyle sona erecek. İptal edilen Bahreyn Grand Prix’si nedeniyle yarış sayısı 19’a düşen şampiyonada, İstanbul Park Pisti’nde yapılacak Türkiye Grand Prix’si ise 8 Mayıs Pazar günü koşulacak.
Melbourne kentindeki 5 bin 303 metrelik Albert Park Pisti'nde 58 tur üzerinden yapılacak Grand Prix'de yarın antrenman turları, 26 Mart Cumartesi günü Almanya saati ile (ASİ) 07.00'de sıralama turları ve 27 Mart Pazar günü de ASİ 08.00'da yarış gerçekleştirilecek.
Bahreyn Sakhir Pisti’nde 13 Mart’ta koşulması planlanan yarış, Bahreyn Veliaht Prensi Salman Bin Hamad El Halife’nin, Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone’u arayıp, son günlerde yaşanan olaylar nedeniyle ülke içişlerine yoğunlaşacaklarını bildirmesi üzerine iptal edilmişti. Öte yandan, FIA, Bahreyn Grand Prix organizatörlerine yeniden takvime girip girmeyeceklerine karar vermeleri için 1 Mayıs tarihine kadar süre verdi.
Formula 1’e yeni sezonunda bazı yeni kurallar getirildi.
İşte o kurallar:
AYARLANABİLİR KANAT SİSTEMİ
Yeni kurallara göre, pilotlar, aracın arkasında hava direncini düşürerek, hız yapmaya olanak sağlayan arka kanat sistemini kokpitten ayarlayabilecek. Pilotların, daha ziyade antrenman ve sıralama yarışları sırasında kullanabileceği bu sistemin yarış sırasındaki kullanımı ise kurallara bağlı olacak. Pilot, ayarlamayı, ancak önündeki araç ile arasında bir saniyeden daha az bir zaman varsa yapabilecek.
F-KANAL SİSTEMİ VE ÇİFT DİFÜZER KALKTI
Aracın aerodinamik özelliğini değiştiren her türlü cihaz veya sistem kaldırıldı. Bunlar, kokpitteki hava boşluğunu kontrol etme imkanı sağlayan F-kanal ile çift katmanlı difüzer sistemini kapsıyor.
KERS’E İZİN VAR
Geçen sezon kaldırılan ”Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi”ne (KERS) yeniden izin çıktı. Bu sistem, frenleme sırasında depolanan enerjinin geri kazanımını sağlıyor.
DİREKSİYON BAĞLANTI NOKTALARI
Daha güvenli bir yarış için direksiyonların tutturulduğu nokta sayısı artırıldı. Yeni kurala göre takımlar, direksiyonlarını ikinci bir noktadan daha araca tutturmak zorunda.
LASTİKLER
Formula 1’e 13 yıldır lastik sağlayan Bridgestone’un yarışlardan çekildiğini açıklaması üzerine, İtalyan Pirelli markasıyla anlaşıldı. Pirelli, bu sezondan itibaren 3 yıl boyunca takımlara lastik sağlayacak. Lastikler konusunda bir kural değişikliği yapılmadı.
VİTES KUTUSU
Vites kutusunda kural değişikliği yapılmadı. Fakat bir vites kutusu, dört değil, beş yarışta kullanılacak.
SIRALAMA TURLARI
Yarıştan bir gün önce yapılan sıralama turlarıyla ilgili yeni kural ise şöyle:
Eleme turunun ilk etabında hızı yüzde 107’nin altında kalan pilotlar, yarışa başlama hakkını elde edemeyecek. Ancak istisnai durumlarda, yarış komiserleri aracın yarışa başlamasına izin verebilecek.
CEZALAR
Yarış komiserlerinin ceza verme yetkileri artırıldı. Zamanla ilgili cezalar verebilecek komiserler, pilotları yarışlardan diskalifiye edebilecek veya pilotun bir sonraki yarışını askıya alabilecek.