Ford işçileri tedirgin

Güncelleme Tarihi:

Ford işçileri tedirgin
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2023 11:35

Ford bir süre önce aldığı kararla 14 bin kişinin istihdam edildiği, Almanya’nın Köln kentindeki fabrikasında içten yanmalı motorlu araçların üretimini tamamen durdurup, elektrikli araç üretimine geçileceğini duyurmuştu. Alman IG Metall Sendikası Temsilcisi Paul Hecker, işten çıkarmalardan Ar-Ge çalışanlarının üçte ikisinin etkileneceğini söyledi. Sendika olumsuz gelişmelerden en fazla Ford’un Almanya’da bulunan tesislerinin etkileneceğini kaydetti.

Haberin Devamı

SENDİKA temsilcisi Ertuğrul Demirel de yapılan açıklamaların tüm çalışanlarda tedirginliğe neden olduğunu açıkladı. Hürriyet’e konuşan Demirel, şunları söyledi: “Dünya genelindeki kriz otomotiv sektörünü de vurdu. Ford’un Köln’deki fabrikası elektrikli otomobil merkezi olarak konumlandırıldı. 2 milyarlık modern yatırım için start verildi ve 2023’ün sonlarına doğru üretime başlayacak. İşten çıkarmalarda daha çok Ar-Ge bölümünün etkileneceği bildirildi. 2025 yılın sonuna kadar Avrupa genelinde 3 bin 800 kişinin işten çıkarılmasının planladığı bunun 2300’ünün Köln ve Aachen’ı kapsayacağı belirtildi. Bunu sosyal plan doğrultusunda gerçekleştireceklerini ve destekleyeceklerini söylediler. Yani 55 yaş üzeri erken emeklilik programı veya paralı çıkış programı söz konusu. Biz çalışanlar yeni bir açıklama yapılacağı günü sabırsızlıkla bekliyoruz. Ayrıca iş yeri keyfi işten çıkarmayı engelleyen anlaşmayı da 2032 yılı sonuna kadar güncelledi.”
Ford’un Köln’deki tesislerinde yaklaşık 14 bin kişi istihdam edilirken, burada Fiesta modeli üretiliyor.

Ford işçileri tedirgin

Ertuğrul Demirel, Ali Üçdal, Aydın Tokal

Haberin Devamı

Ford’da çalışan Türkiye kökenli işçiler de durumdan rahatsız olduklarını söyledi:
ALİ ÜÇDAL: “Ford’un pres tamir bölümünde 1988’den beri çalışıyorum. Önceki günkü toplantıda ciddi kararlar alındığını öğrendik. Bunlardan en önemlisi Ar-Ge bölümü. Köln’de buranın verildiğini duyduk. Tabi bu bir firmanın geleceği için ne kadar ciddi olduğunu düşündürüyor. Köln-Ford için endişeliyim. Yeni üretilecek araç satılmazsa, sonumuzu iyi görmüyorum. Çünkü elektrikli otomobillerin alt yapısı Almanya’da çok zayıf. Önce alt yapının yapılması sonra aracın üretilmesi gerekiyor. Ama şu an yapılan iş tam tersi.
AYDIN TOKAL: “Bu kararla maalesef bazı arkadaşlarımız gitmek zorunda kalacak. Bizler de verilecek tazminat formlarının içeriğini bekliyoruz. Bekleyip göreceğiz şu anda durum çok iç açıcı olmamasına rağmen firmanın geleceği için böyle bir karar almak zorunda olduklarını söylediler.”

BAKMADAN GEÇME!