Güncelleme Tarihi:
Fitch raporunda, "Batı Avrupa’da 2014 yılında yılında yüzde 4.8 artan yeni otomobil satışlarının, 2015 yılında yaklaşık olarak yüzde 2.5 - 3.0 dolayında artacağına ilişkin öngörümüzü sürdürüyoruz" denildi ve şu değerlendirme yapıldı:
VERGİLER YÜKSEK
"Otomobil talebinin, otomobili kullanırken karşılaşılacak maliyet kalemlerindeki gelişmelerden çok, işsizlik, harcanabilir gelirdeki gelişmeler, maliye ve faiz politikaları ve tüketici ve kurum güveni gibi parametrelerdeki gelişmelerden etkilenmeye devam edeceğine inanıyoruz. Ayrıca, Avrupa ülkelerinin çoğunda akaryakıt fiyatlarının üzerinde, Brent petroldeki gelişmelerin etkisini sınırlayacak ölçüde yüksek vergiler bulunuyor."
UZUN VADELİ DÜŞÜŞLER
Avrupa’daki durumun, akaryakıt fiyatlarına daha duyarlı olan ABD’deki durumdan farklı olduğunun altı da çizilen Fitch raporunda, akaryakıt fiyatlarındaki düşüşlerin daha çok hafif ticari araçlar, arazi araçları ve SUV satışlarını etkilediğine dikkat çekildi ve şöyle denildi:
"Yine de, Avrupa’da akaryakıt fiyatlarında daha uzun vadeli düşüşler, otomobil kullanıcılarının daha çok yol yapmalarını sağlayacak ve buna bağlı olarak da, araçların kullanım kilometrelerini artıracağı için daha sık değiştirmelerinin yolu açılacaktır. Bu da, orta vadede otomobil satışlarında hafif bir artış sağlayacaktır."
OTOMOTİV’DE EN BÜYÜK PAZAR
Otomotiv Sanayi Derneği’nin verilerine göre, otomotiv sektörünün 2014 yılındaki 22 milyar 271 milyon dolarlık ihracatının yüzde 73.75’ine karşılık gelen 16 milyar 425 milyon dolarlık bölümü Avrupa Birliği (AB) ülkelerine gerçekleştirildi. Böylece, genel ihracatı yüzde 4.5 artan otomotiv sektörü, AB pazarında bu oranı 2,5’e katlayarak yüzde 11.11 büyüdü.