Güncelleme Tarihi:
50 binden fazla Facebook üyesi bir online dilekçe imzalayarak, şirketin Beacon adlı reklam teknolojisini değiştirmesi ya da kullanımına son vermesini istedi. Facebook kullanıcıları, online alışveriş yaptıklarında Beacon adlı sistem, kullanıcıların arkadaşlarına ve şirketlere, nelere baktıkları ya da neleri satın aldıklarını haber veriyordu.
Bu uygulamadan şikayetçi olan birçok kullanıcısının talebi üzerine Facebook da, 55 milyon üyesinin Beacon kullanırken veri paylaşıp paylaşmamaları konusunda daha çok kontrol sahibi olmalarına izin verdi. Bu değişiklikten önce, Beacon bir "opt-out" yani listeden çıkma seçeneğine sahipti, ancak birçok kullanıcı bunu kullanma şansını, sistemin kullanıma girdiği kasım başında kaçırmaktan şikayetçiydi.
Facebookun yeni uygulamasıyla Beacona, sadece kullanıcı açıkça onay verirse verileri izlenebilen "opt-in" sistemi eklendi. Aralarında Fandango.com, Overstock.com ve Blockbuster gibi şirketlerin bulunduğu 40dan fazla web sitesi kendi sayfalarında Beacon yazılımının kullanılmasına izin veriyor ve Facebook kullanıcıları sitelerini ziyaret ettiğinde verileri paylaşıyordu.