Kazım DOĞAN / FRANKFURT
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2015 12:56
Branşında dünyanın en büyük fuarlarından biri konumundaki Heimtextil 2015 kapılarını açtı. Fuara katılan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Avrupalı tüketicilerin artık “Ürünlerimi Türkiye’den alıyorum’ ifadesini kullanmaya başladığına dikkat çekti.
Dünyanın en büyük fuarlarından Frankfurt Heimtextil’de dijital ev tekstilleri öne çıktı. Havlular, nevresim ve yatak takımlarını canlı resimlerle donatan üreticiler, yeni ürünleriyle ilgi odağı oldular.
Fuarda dijital baskıların yanısıra modern çizimli, pastel renkli desenler ağırlıkta. 14 – 17 Ocak arasında gerçekleşen fuara 157’si Türkiye’den olmak üzere 68 ülkeden 2 bin 759 şirket katılıyor.
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi Heimtextil’de Türk katılımcıları tek tek ziyaret ederek bilgi aldı. Bakan Zeybekci, “Fuarda güçlü bir Türk rüzgarı esiyor. 2015 yılı iyi olacak” dedi.
‘TÜRKİYE ÖNEMLİ MARKA’
Türkiye’nin son yirmi yılda 15 katılımcıdan 157 sayısına ulaştığını kaydeden Bakan Zeybekci, “Türkiye geçtiğimiz yıl ev tekstili ihracaatı 6 milyar dolar oldu. Türkiye’nin geleneksel meslekleri, coğrafı özellikleri ve işgücü bakımından ev tekstili bizim için çok önemli. 27 milyar dolarlık bir ihracaata ulaşan Türkiye, bu denli önemli fuarlarda önemli bir marka niteliğiyle yer alıyor. 70 kadar şirketimizi ziyaret edebildik. Fuarda güçlü bir Türk rüzgarı esiyor. 2015 yılı iyi olacak” diye konuştu.
‘AVRUPALI TÜRKİYE'YE YÖNELİYOR’
Avrupalının Hindistan, Bangaldeş, Çin’den çok Türkiye’den alışveriş yaptığını kaydeden Bakan Nihat Zeybekci sözlerini şöyle sürdürdü:
“20 -25 yıl önce Türk ürününü almaktan imtina eden Avrupa’daki tükeciler, artık ‘Ben ürünlerimi Türkiye’den alıyorum, Türkiye’de ürettiriyorum’ diyor. Bunu bir prestij meselesi olarak kullanıyor. Türkiye şuanda moda, tasarım ve teknolojide dünyanın en önde gelen ülkesi konumunda. Türk üreticiler bunun farkında. Lojistik anlamda da Türkiye alternatifsiz. Geçtiğimiz yıl AB toplam ihracaatında yüzde bir artış sağlarken, bizim Avrupa Birliği’ne ihracaatımız yüzde 10,7 oranında artış oldu. Türkiye’den alışları arttı. Bu hem kalite hem teknoloji hem de servis açısından Türkiye’nin avantajını gösteriyor.”
‘İYİ KONUMDAYIZ’
Fuarda iyimser bir tablo çizen Türk üreticiler de şunları söylediler:
Özlem Karakoçoğlu, Canan Ünal, Nuri Serbest ve Emel Özbakır (Evliyaoğlu):
Hem 26 ülkeye havlu ve bornoz hem de 12 ülkeye ‘Kidboo’ markasıyla bebek ürünleri ihraç ediyoruz. Kalite, servis ve fiyat bakımından mükemmel bir noktada olduğumuzdan tercih ediliyoruz. Müşterimize her yıl yeni desenler sunuyoruz. Kısa sürede teslimat bizim bir diğer artımız. Ev tekstili fotoğraf dijital baskıyla buluştu. Doğa ve insanın sevebileceği resimleri kullanmaya başladık. Çok büyük ilgi görüyor.
Osman Gökşan (Menderes):
Pamuk imliğinden en son ürüne ulaştığımız dikey entegre fabriklarımızda ev tekstili üretiyoruz. Yüksek kalitedeki ürünlerimizi 1991 yılından itibaren 4 bin 500 çalışanımızla dünyanın dört bir yanına ihraç ediyoruz. Ev tekstilinde dünyada işler yavaşlarken Türkiye’de işler canlı. Hindistan ve Çin pahalandı. Hızlı servisimiz ve kalitemizle öndeyiz. Dünyada ilk defa yüksek çözünürlükteki resimleri ev tekstilinde uygulamaya koyduk. Bunun dışındada bugünlerde pastel,naturel renkler kullanılıyor. Bezlerde daha ince iplikli dokumaya eğilim var.
Hüseyin Özdilek (Özdilek):Türkiye, ev tekstilinde sayılı ülkelerden bir tanesi. 22 milyar dolarklık ihracaatımızın önemli bir kısmını ev tekstiliyle yapıyoruz. Ucuz mallarda ibre Uzak Doğu’dan yana kaydı. Avrupa’ya yakın olmamız, kalitemiz ve üstün teknolojiyle üretimimiz nedeniyle üstünlük sağlamış durumdayız. Özdilek’in dizayn, desen, tasarım, konfeksiyon dokuma kalitesi, boyamasına kadar entegre olmuş fabrikaları 2 bin kişiyi istihdam etmekte. Pamuk ipliği, konfeksiyonlar, havlu, nevresim ve uyku setleri üretiyoruz. Yılda 10 bin ton havlu kapasitemizle dünyanın ilk on şirketi arasında yeralıyoruz.