Endişelerimiz var ama hedef tutar

Güncelleme Tarihi:

Endişelerimiz var ama hedef tutar
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2015 00:00

Berlin Uluslararası Turizm Fuarı (ITB) Pazar günü sona eriyor. Türkiye, çıkarma yaptığı fuarda en çok ilgiyi de çeken ülke oldu. Türkiye’nin tanıtımı beş gün boyunca aralıksız sürdü. Geçen yıl 5 milyon 250 bini Almanya’dan olmak üzere 36 milyon misafir ağırlayan Türkiye’nin 2015 hedefini Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, “36 milyon artı yüzde 5 artış” olarak koydu. Biz de bu hedefi fuarda tanıtım yapan sektör temsilcilerine sorduk.

Haberin Devamı

Berlin Turizm Fuarı’nda istisnasız her yıl standa açan kurumlardan biri de Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB). TÜRSAB fuara bu yıl Başkan Başaran Ulusoy nezdinde temsil edildi. Ulusoy Başkanlığındaki TÜRSAB heyeti Alman Seyahat Acenteler Birliği Başkanı Norbert Fiebig ile buluştu.

TÜRSAB Kurumsal İlişkiler Direktörü Ela Atakan, “Fuar boyunca yaptığımız görüşmelerde Türk turizm sektörünün daha fazla gelişimine katkı yapmayı hedefliyoruz. Bu amacıyla Alman Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı ile görüşüldü. Görüşmede iki ülke arasındaki turizm ilişkilerinin şimdiki durumu, gidişatı ve gelişimi, karşılıklı turizm politikaları, iki ülke turizminin potansiyelinin en üst düzeye getirilmesi için öneriler ve yapılması gerekenlerle ilgili görüş alışverişinde bulunduk. ITB, TÜRSAB açısından oldukça verimli geçti” dedi.

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Bursa da tanıttı
Bursa fuarda 10 yılı aşkın süredir tanıtım faaliyetlerini sürdürüyor. Bursa Valiliği’nin desteği ile yapılan tanıtıma kentteki bir çok kurum ve birlik katılıyor. Bursa Kültür ve Turizm Tanıtma Birliği Müdürü Zeki Beyhan, “Bursa, Türkiye’deki çeşitliliği içinde barındıran ender bölgelerden biri. Yeşili, tarihi, doğası, kültürü, yaz ile kış turizmi, kayağı ve sağlık alanda sunduğu olanaklarla büyük bir potansiyele sahip. ITB’de yaptığımız tanıtım faaliyetleri meyvesini vermeye başladı” dedi.

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Suriye korkutuyor
20 yılı aşkın süredir fuara katılan ve dört yıldır da stant açan FUEGO Travel işletmecisi Aylin Kopan Özsavaş, “Alman turistler sadece Türkiye’ye deniz, kum ve güneşten faydalanmak için tercih etmiyor. Yaptığımız görüşmelerde Türkiye’nin yedi bölgesine ilginin olduğunu görüyoruz. Biz kültür turlarına önem veriyoruz. Suriye’deki savaş yüzünden güney bölgelerine olan ilgi bu yıl oldukça düşük. Hatay ve sınır illerine düzenlediğimiz tarihi ve kültürel turları Suriye savaşı vuruyor” dedi.

Haberin Devamı

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Ayvalık umutlandı
Ayvalık’ın tanıtımını Ceyhun Özsoy, Ümit Özgültekin ve Nurhan Fidancıoğlu yaptı. Ayvalık Turizmciler Birliği Genel Sekreteri Özgültekin, “10 yıldır aralıksız her yıl stant açıyoruz. Oldukça başarılı bir organizasyon. Butik otellerimizi tanıtımı oldukça ilgi çekiyor. Kuzey Ege olarak oksijen deposu. Ayrıca termallerimize ilgi oldukça fazla. Hedefimiz daha fazla yabancı turisti Ayvalık ve çevresinde ağırlamak. Yapılan görüşmelerde elde ettiğimiz izlenimler sevindirici” dedi.

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Pamukkale doldu
Denizli’nin Karahayıt beldesinde halk arasında ‘kırmızı su olarak bilinen ve aktığı yerde kırmızı traverten oluşturan şifalı termal su kaynaklarının tanıtımı da Berlin’de yapıldı. ITB’de 15 yıldır Pamukkale’nin tanıtımını yaptıklarını söyleyen Zeliha Öksüz, “Dünyada ender bulunan Karahayıt kırmızı suyunun insan sağlına yaptığı katkıyı anlatıyor, bunun pazarlamasını yapıyoruz. Pamukkale’deki beyaz travertenler büyük ilgi görüyor. Geçen yıl bölgedeki pansiyonlar doldu. Hedefimiz bu yıl Pamukkale’yi ve yöreyi ziyaret eden turist sayısını 2 milyon seviyesine çekmek” dedi.

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Didim uçak istiyor
Didim’in tanıtımında görev alan Mustafa Mutlu, Mustafa Şentürk ve Kağan Yurdakan, Alman acentelerle başarılı görüşmeler yapıldığını söyledi. 20 bin yatak kapasiteli Didim’de yeni açılan oteller sayesinde 10 bin yeni yatak ilave edildiğini söyleyen AURUM Otel yetkilisi Kağan Yurdakan, “Bizim en büyük sıkıntımız uçak. Uçakla yolcuların taşınması durumunda kapasitemizi çok daha fazla kullanabileceğiz. Didim geçen yıl doluluk oranı açısından oldukça iyi bir seviyedeydi. Burada yaptığımız görüşmelerde geçen yıl ulaşılan rakamların üzerine çıkacağımızın işaretlerini aldık” dedi.

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Travel Turkey
Bu yıl İzmir’de düzenlenecek turizm fuar ve kongresi Travel Turkey İzmir de ITB’de açtığı standla fuara katılımı artırma çabasına girdi. 10-13 Aralık arasında İzmir’de yapılacak Travel Turkey İzmir’in konuk ülkesinin Rusya olacağını söyleyen Begüm Tatari, “Fuarda katılımcılara yeni işbirliği anlaşmaları, yeni ürün ve hizmetlerin tanıtımı, yeni iş ortaklıkları ve müşteri memnuniyeti geliştirme olanağı sunulacak. ITB bizim tanıtımımız açısından önemli bir platform. Daha fazla katılımcı ve ziyaretçiyi bir araya getirmek için fuar bu yıl İzmir’e taşınıyor” dedi.

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Hilton’dan eleştiri
Hilton Otelleri Genel Müdürü Zafer Tangil ve Hilton Genel Müdür Yardımcısı Gülnur Atmaca, Türkiye stantlarının konseptini eleştirdi. Tangil, “Alan çok daha efektif kullanılabilir. Kimi kurumlar ve temsilciler kenara itilmiş. Buraya tanıtım ve pazarlama gelenlere daha iyi olanaklar sunulmalı. Yerleşkenin doğru ve iyi yapılmadığını gördük. Bodrum’daki oteller arasında fuara bir tek Hilton olarak biz katıldı. Eğer organizasyon daha iyi yapılmış olsaydı bizlerin elde edeceği verim de daha yüksek olurdu” dedi.

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Sürmeli de beğemedi
Türkiye standına bir eleştiri de Sürmeli Oteller grubundan geldi. İstanbul, Ankara, Adana ve Kuşadası olmak üzere Türkiye’de dört ayrı merkezde bulunan Sürmeli Otelleri Genel Müdürü Bayram Birnican, “Evet büyük bir alana sahibiz. Ancak alan değerlendirilmesi çok doğru ve profesyonelce değil. Tanıtım da bu yüzden çok başarılı geçmiyor” dedi.

Endişelerimiz var ama hedef tutar

Antalya’ya büyük ilgi
Fuarda en çok ilgiyi çeken bölge hiç kuşkusuz Antalya. Özellikle seyahat acenteleri Antalya’ya ile yakından ilgileniyor. Geçen yıl 11 milyon 500 bin turistin tatil yaptığı Antalya’da bu yıl da gösterilen ilgi yüzleri güldürüyor. ITB’yi ziyaret eden profesyoneller, Antalya’yı tanıtan broşürleri alırken, bölgedeki fiyatlarla ilgili de bilgi topluyor.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!