Güncelleme Tarihi:
ALMAN araba üreticisi Volkswagen, bir süre önce aldığı üretimi düşürme kararından sonra şimdi de 44 bin kişinin çalıştığı Wolfsburg'daki fabrikada hafta sonu mesailerini kaldırdı. İşçi temsilcisi Ömer Köşkeroğlu, kararın geçen hafta alındığını ve uygulamaya girdiğini söyledi.
Çalışanlar tedirgin
Cumartesi ile pazar günü uygulanan mesai saatlerinin kaldırılmasının işçileri şimdilik fazla etkilemediğini ancak arkasının gelmesinden endişe ettiklerini dile getiren Köşkeroğlu, 'Hafta sonları artık kimse mesaiye kalamayacak. Bu karar işçilerin çalışmalarını etkilemedi. Sadece çalışanlar normal saatlerinden fazla saat yapamayacaklar. Bundan dolayı gelir kaybı olacak. Kararın otomotiv sanayinde yaşanan krizden dolayı alındığı kanısındayım. Bizim endişemiz arkasının gelmesi. Fabrikada 250 dolayında Türk bulunuyor' dedi.
Moral veriyoruz
Köşkeroğlu, 'Kriz biraz daha büyürse yan sanayide çalışan taşeron firmalar zora girer. Çünkü Volkswagen kendi çalışanlarından önce taşeron işçileri işine son verir. Sonuçta bundan herkes etkilenir. Bizler de işçi temsilcileri olarak sık sık biraraya gelip durum değerlendirmesi yapıyoruz. İşçi arkadaşlarımıza moral veriyoruz. Türkler de dahil olmak üzere tüm işçilerin ciddi gelecek korkusu yaşadığını görüyoruz. Şu anda fabrikada konuşulan tek konu kriz ve 'durumumuz ne olacak ?' sorusu' diye bilgi verdi.
Continental'de kemerler sıkıldı
Almanya'da otomotiv sektöründe yaşanan kriz lastik devi Continental'i de etkiledi. Daha önce işçi çıkarılacağını açıklayan Continental, kasım ayında da vardiya kısıtlamasına gidecek. 3 bin 200 dolayında kişinin çalıştığı Stöcken fabrikasında 21. vardiya kaldırılacak. Yıl sonunda ise işçilere 4 haftalık zorunlu izin verilmesi gündemde.
İşçi temsilcisi Birol Demir, kaldırılacak vardiyanın lastiğin ana maddesinin yapıldığı hamur kısmında olacağını söyledi. Gelişmeleri yakından takip ettiklerini, işçilerin endişeli olduğunu belirten Demir, 'Stöcken fabrikasında yaklaşık 140 dolayında Türk işçi bulunuyor. Daha önce işveren 2009 yılında işçi çıkaracağını duyurmuştu. Şimdi ise vardiya kısıtlamasına gidiliyor. Hamur kısmındaki dört vardiya üçe inecek. Ayrıca yıl sonundaki iki haftalık tatilin ise 4 haftaya çıkarılması planlanıyor. 17 Kasım'da işverenle sendikanın bir toplantısı olacak. Bu konular ele alınacak' dedi.
Üretim düşecek
Continental işçi temsilcisi Birol Demir, geçen yıllarda üretilen binek lastiğini artık üretilmediğini, üretilen kamyon lastiğinin ise 1 milyon 400'den bir milyona düşeceğini tekrar gündeme getirerek şunları söyledi: 'Kriz herkesi etkiledi. İşveren geçen ay lastik üretimini düşürme kararı aldı. Buna bağlı olarak işçi çıkarılacağı açıklandı. Bu gelişme çalışanları şok etmişti. Bundan sonra ne gibi gelişmeler olur bilmiyorum. İşçi temsilcilerinin işverenle görüşmesi sürüyor. Gelişmeleri takip ediyoruz.'