Güncelleme Tarihi:
Aybar, elektrik motorlu Fluence'ın ön seri üretimine Oyak-Renault'nun Bursa Fabrikasında başlandığını anımsattı.
Geçtiğimiz günlerde elektrik motorlu Fluence'ı başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere devlet büyüklerinin denediğini hatırlatan Aybar, kamu sektöründe de Fluence Z.E'ye yönelik taleplerin netleşmeye başladığını kaydetti.
Aybar, Sanayi ve Ticaret Bakanlığının bu yılki araç alımlarının 10 adedinin elektrik motorlu Fluence'lardan oluşacağını, Ankara Büyükşehir Belediyesinin de bu araca ait Türkiye'de üretilecek ilk partiden 100 adet sipariş verdiğini anlattı. Genel Müdür Aybar, şunları söyledi:
“Burada beklentimiz Avrupa'daki gibi özellikle iç pazarda 5 yıllık veya ilk 30 binlik satışın desteklenmesi. Bu şekilde yaparsak, bu yeni teknolojinin Türkiye'de sürdürülebilirliği ve gelişmesi imkanı çıkar. Yeni yatırım, yeni istihdam ve yeni bilgi teknolojilerine sahip olma fırsatı ortaya çıkar. Onun için bu başlangıç döneminde sıfır ÖTV uygulaması hayati önem ifade ediyor. Hatta bu şekilde ortaya çıkacak yeni taleple, elektrik motorlu araç teknolojisi içinden yerli marka çıkarabilme şansı da yakalanmış olur. Fluence Z.E. ile, elektrik motorlu araçlar teknolojisinde yerli marka çıkarabilmenin de şansını yakalayacağız. Yeter ki iç pazarda bir an evvel satabilelim.”
“KAMUNUN ELEKTRİKLİ OTOYA YAKLAŞIMI OLUMLU”
Prosedürler biraz zaman alsa da önemli olan bu ilginin ve pozitif yaklaşımın tüm kamu nezdinde devam etmesi olduğuna işaret eden Aybar, bu pozitif yaklaşımı kamunun tüm kademelerinde gördüklerini ve yaşadıklarını anlattı.
İbrahim Aybar, son olarak TBMM Genel Kurulunda, 606 sıra sayılı yasanın 90. maddesiyle elektrik motorlu araçların da özel tüketim vergisi (ÖTV) kapsamı içine alındığını hatırlatarak, Bakanlar Kurulunun ÖTV'yi sıfıra kadar indirme yetkisi bulunduğunu ifade etti.
Elektrik motorlu otomobiller konusunda teknik olarak yasal eksiklerin tamamlandığına işaret eden Aybar, elektrik motorlu araçların çevreyi tam anlamıyla koruması yani kullanımda hiçbir karbondioksit salımı yapmamasının, Bakanlar Kurulu tarafından dikkate alınacağına inandıklarını söyledi.
“İÇ PAZARDA SATAMAMAK KABUL EDİLEMEZ”
İbrahim Aybar, elektrik motorlu Fluence'ları Türkiye'den dünyaya eylül ayında ihraç ederken, iç pazarda satamamanın kendisine kabul edilebilir gelmediğini vurgulayarak, bu araçların iç pazarda da mutlaka satılması gerektiğini, bunu yaparken de diğer ülkelerde olduğu gibi bu araçların ilk yıllarında desteklenmesi gerektiğini anlattı.
Aybar, Türkiye'nin, dünyadaki global ısınmaya karşı çözümün bir parçası olmak için karbondioksit salımını azaltmak zorunda olduğunu, onun için bu yeni teknolojiye sahip elektrik motorlu otomobillerin Türkiye'de de çoğalmasının bu konuya önemli katkı yapacağını dile getirdi.