Güncelleme Tarihi:
EY Batı Avrupa Bölgesi Yönetici Ortağı ve Mobilite Başkanı Constantin Gall, “Birçok üreticinin yeni elektrikli otomobil alımında verilen ‘çevre teşvik primi’nin iptalini telafi etmek için yaptığı yüksek indirimlere rağmen talep şu anda çok zayıf” dedi. Satın alma teşvikinin kaldırılmasının potansiyel alıcıları tedirgin ettiğini belirten Gall, “Birçok müşteri, siyasetçiler bile artık bu teknolojiyi teşvik etmeye hazır değilse, elektromobilitenin yükselişinden şüphe duymaya başlıyor” diye konuştu. Federal hükümet, geçen yıl, ilk olarak ticari amaçlı alınacak elektrikli otomobiller için teşvik primini iptal etmişti. Eylül 2023’ten itibaren sadece özel kullanıma yönelik sübvansiyonlar devam etti. Ancak hükümet, aralık ayında sürpriz bir şekilde özel araç sahiplerine yönelik sübvansiyonları da durdurdu. O zamandan bu yana elektrikli otomobillere talep önemli ölçüde düştü.
PANDEMİ ÖNCESİ SEVİYESİNDEN ÇOK UZAK
EY Batı Avrupa Bölgesi Yönetici Gall, Alman pazarının, koronavirüs salgınının patlak vermesinden önceki yıl olan 2019’un kriz öncesi seviyesinden hâlâ çok uzakta olduğunu açıkladı. Gall, “Büyüme ivmesi eksikliği var, ekonomi zayıflıyor, özel şahıslar ve şirketler beklemede kalıyor. Bu nedenle yeni kayıtlar, gerçek bir toparlanma belirtisi göstermeden yatay seyretmeye devam ediyor” dedi.