BERLİN - Fotoğraflar: dpa
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2024 11:13
Almanya’da otomobil ehliyeti almak giderek daha pahalı hale geliyor. Almanya’nın en büyük otomobil kurumu ADAC tarafından yapılan bir araştırmaya göre, ehliyet maliyetleri 4 bin 400 Euro’ya kadar çıkabiliyor. Ancak buna rağmen ehliyete olan ilgi azalmıyor. Bu nedenle CDU/CSU Meclis Grubu, Federal Meclis’e bir önerge sundu. Önergede, ehliyetin toplumsal katılımın ve ekonomik refahın temeli olduğu ve lüks bir ürün haline gelmemesi gerektiği vurgulandı.
CDU’nun ulaştırma politikaları sözcüsü Florian Müller, ehliyetlerin dijitalleşme yoluyla daha ucuz hale gelebileceğini söyledi. CDU/CSU önerisine göre, maliyetler kontrol altına alınmalı, süreçler daha sorunsuz hale getirilmeli ve daha fazla sınav tarihi verilmeli. CDU/CSU parlamento grubu, pratik sürüş derslerinin sayısını azaltmak için eğitimde sürüş simülatörlerinin kullanımının artırılmasını önerdi. Teori derslerinin de kısmen dijitalleştirilebileceği ifade edildi. Alman Silahlı Kuvvetleri ya da polisin de gerektiğinde ehliyet sınavına eğitmen olarak girebilmesi önerildi. Federal Sürücü Eğitmenleri Dernekleri Birliği Genel Müdür Yardımcısı Kürt Bartels’e göre, mevcut fiyatların üç ana nedeni var; Genel fiyat artışları, trafiğin gelişimi ve otomobilin gelişimi. Dolayısıyla yüksek benzin fiyatları ve artan araç bakım maliyetleri tek fiyat etkenleri değildir.
KIRSALDA DAHA UCUZAraç kullanmanın daha karmaşık hale geldiğini belirten Bartels, e-scooter’lar nedeniyle ulaşımın çeşitlendiğini belirtti. Ayrıca bisiklet şeritleri gibi çitle korumalı yeni
trafik yollarının da bulunduğu bu nedenle sürücü adaylarının teknik destek sistemleri konusunda da eğitim almaları gerektiğini belirtti. Bu nedenle 2021’den bu yana bir sürüş testinin 45 yerine 55 dakika sürdüğü ifade edildi. Bartels, sürücü adaylarını eğitmek için daha fazla zamana ihtiyaç olduğunu kaydetti. Eskiden 25 sürüş dersi yeterli olurken artık 45 ila 50 sürüş dersinin de yapıldığını vurguladı. Standart 45 dakikalık bir sürüş eğitimi 55 ila 75 Euro’ya mal oluyor. Ehliyetler genellikle kırsal kesimde şehirdekinden daha ucuz. Bartels’e göre kırsal kesimde daha az karmaşık altyapı nedeniyle sürüş daha hızlı öğreniliyor.