Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'nın Berlin kentinde Türkler'in yoğun yaşadığı Friedrichshain-Kreuzberg İlçe Eğitim Müdürü Gerhard Schmid, göçmen kökenli ve eğitim seviyesi düşük Alman ailelerden gelen öğrencilerin 6. sınıftan sonra yapılacak bir sınavla ayrı bir liseye gönderilmesini önerdi.
Schmid, “Freiheit der Wissenschaft” adlı dergiye yazdığı makalede, Berlin'de geçtiğimiz aylarda kabul edilen eğitim reformunu da eleştirerek, “Sol içerikli deneylerden" vazgeçilmesi gerektiğini dile getirdi.
GÖREVDEN ALINMALI
Yeşiller Partisi Berlin Eğitim Politikası Sözcüsü Özcan Mutlu, Kreuzberg İlçe Eğitim Müdürü Gerhard Schmid'in bu önerisini sert bir dille eleştirdi. Mutlu, şunları söyledi:
“Böyle bir öneri, okullarda daha çok ayrımcılığı artırır. Böyle bir uygulama Kreuzberg'deki eğitimin gelişmesine olanak sağlamadığı gibi göçmen çocukları da yarı yolda bırakır. Bu tür eğitim anlayışına sahip bir kişi Kreuzberg'deki eğitim sorunlarıyla mücadele etme yeteneğine sahip değildir. Bu nedenle Eğitim Senatörü Jürgen Zöllner, ilçe eğitim müdürünü derhal görevden almalı” dedi. Senatör Zöllner'in sözcüsü ise, konuyla ilgili yöneltilen soruyu yanıtlama gereğini bile duymadığını söyledi.
FDP: İFLASIN GÖSTERGESİ
Hür Demokrat Partili Eğitim uzmanı Mieke Senftleben de, göçmen çocukların ayrı bir liseye gitmesi yolundaki önerinin, uyum politikasının iflas etmesinin bir göstergesi olduğunu söyledi. Göçmen kökenli ailelerin çocuklarının daha lise çağına gelmeden çok önce dil olarak yeterli düzeye getirilmesi gerektiğine işaret eden Senftleben, "Ancak bu şekilde göçmen çocukları okulda geri kalmazlar ve öğrenim zorluğu çekenlerin gittikleri Sonderschule adlı özel okullara ihtiyaç duyulmaz" dedi.
REFORM AYRIŞTIRMAMALI
Sol Parti Meclis Grup Başkanı Udo Wolf da, Berlin nüfusundaki çeşitliliğin okullarda da olması gerektiğini belirterek, "Okul reformu, öğrencilerin ayrıştırılmasını önlemelidir" diye konuştu.
CDU'lu eğitim politikası sözcüsü Sascha Steuer ise, "Söz konusu göçmenler lisesindeki amaç, sadece teşvik değil, öğrencilerin lise diploması Abitur'u almalarını sağlamaktır. Zaten şu an moabit ve Kreuzberg'deki birçok okuldaki göçmen oranı yüzde 95'lerde" diyerek, göçmenlerin ayrı liselere gitmeleri yolundaki öneriyi desteklediğini söyledi.
ÖNERİ KABUL EDİLEMEZ
Berlin-Brandenburg Türk Veliler Birliği Başkanı Tülay Usta da, ilçe eğitim müdürünün önerilerinin kabul edilemez olduğunu belirtirken, bu tür önerilerin apaçık bir dışlama olduğunu ifade etti. Usta, “Yakın bir zamanda göçmen öğrencilerin oranı yarıdan fazlaya ulaşacak. Böyle bir öneri, eğitimi buna göre reform etmek yerine ayrıştırıcı olur” dedi. Tülay Usta, böyle bir önerinin bir eğitimciden gelmesinin ise utanç verici olduğunu da söyledi.
Yetenekli göçmenle eğitimsiz
Alman'ı aynı kefeye koydu
Friedrichshain-Kreuzberg İlçe Eğitim Müdürü Gerhard Schmid, göçmenleri ayrı bir lisenin çatısı altında toplanması yolundaki önerisinde, yetenekli göçmen çocuklar ile eğitim seviyesi Alman çocukları aynı kefeye koyması dikkati çekti. Schmid, özetle şunları önerdi:
“Altı yıllık ilkokul eğitiminde, özellikle 5. ve 6. sınıflarda, yetenekli olan öğrencilerin 7. sınıftan itibaren lise (Gynasium) veya Realsuchule'lere gidebilmesine olanak sağlayacak şekilde desteklenmelidir. Diğer öğrenciler ise somut olarak pratik meslek eğitimine yönelik ders müfredatı içeren Hauptschule ve Gesamtschule'ye gitmelidir. Göçmen ailelerden gelen yetenekli öğrenciler ile eğitim seviyesi düşük Alman ailelerden gelen çocuklarda yapılacak bir test sonrası özel pedagojik eğitimi olan ayrı bir liseye gidebilir. Bu liseye gidecek öğrencilere 7. sınıfta dil gelişimine yönelik özel destek verilebilir. Buna rağmen başarısız olan öğrenciler, Realschule, Hauptschule veya karma okullarda (Gesamtschule) eğitimlerini sürdürebilirler."