Güncelleme Tarihi:
ALMANYA Stuttgart’ta Moqa projesi çerçevesinde Türk eğitim elçileriyle, okul müdürleri Stuttgart Eğitim Müdürlüğü’nde biraraya geldi. Okullarda işbirliği imkanlarının konuşulduğu toplantıda yapılan çalışmalardan örnekler verildi. İntegre Derneği başkanı Mehmet Havlacı, göçmen öğrencilerin yoğun olarak okudukları okullarda veli çalışmalarının büyük önemi olduğunu belirterek öğrencilerin okuldaki başarısını arttırmak için veli okul ilişkisini arttırmak gerektiğini söyledi.
Hazırlık sınıfları var
Stuttgart Eğitim Müdür Yardımcısı ve göçmenler sorumlusu Matthias Keiser Türk öğrencilerin okul başarısında en büyük engelin dil sorunu söyledi. Veli toplantılarına katılsalar bile Türk velilerin öğretmen ve okuldaki gelişmeleri takip edemediklerine işaret eden Keiser, “Almanca bilmeyen veli çekingen oluyor ve çalışmalarda yer almıyor. Dil sorunu olan çocuklar da konuyu anlayamadığı için doğru cevabı bilemiyor. Bu çocuklara yönelik okul öncesi bir yıl hazırlık sınıflam rımız var. Bir yıl okuyan çocuk Almanca’yı öğreniyor, lise okuma şansı artıyor” dedi.
Kültürel farklılıkları dikkate alan çalışmalar başlattıklarını açıklayan Eğitim Müdürü Yardımcısı Keiser, eğitimde başarının kültürel özelliklerle de bağlantısı olduğunu söyleyerek şöyle devam etti:
“Alman eğitim sisteminde veli kilit rolü oynuyor. Türk veliye anadilinde ulaşmak gerekiyor. Bu aşamada eğitim sistemini bilen, her iki kültürü tanıyan Türk eğitim elçileri devreye giriyor. Eğitim elçileri önemli bir açığı kapatabilir, aileleri bilgilendirebilir, veli okul arasında iletişimi güçlendirebilir. Eğitim elçileriyle başarıyı yakalayabiliriz. Eğitim elçilerinin okullarda görev almalarını, okulların da onların çalışmalarını desteklemesini istiyoruz. Bazı okullarda bu çalışmalar başladı ve başarı sağlandı. Okullarda göçmen öğretmen sayısı artmalı. Gençleri öğretmenliği meslek olarak seçmeye teşvik edilmeli.”