Güncelleme Tarihi:
Spiegel Dergisi’nin haberine göre ebeveynler en çok öğretmenlerin çifte standart uygulamasından şikayetçi. Allensbach Enstitüsü tarafından yapılan ankete katılanların yüzde 59’u “Çocuğuma Alman öğrencilerle aynı eğitim şansının sunulmadığını düşünüyorum” görüşünü belirtti.
Ebeveynlerin yüzde 63’ü buna ana neden olarak “Öğretmenlerin göçmen çocuklara karşı önyargıları var” gerekçesini gösterirken yüzde 54’ü “Göçmen çocuklar Alman öğretmenler tarafından yeteri kadar desteklenmiyor” dedi. Türk ebeveynler ayrıca, aynı başarıya rağmen göçmen çocukların daha kötü bir notla değerlendirildiğine ve öğretmenlerin yetersiz kaldığına inanıyor. Vodafone Vakfı’nın isteği üzerine yaptırılan ve 1256 (214 Türk) ebeveynin görüşüne başvurulduğu anket sonucuna göre büyük çoğunluk, dil sorununun şans eşitsizliğine yol açtığını düşünüyor.