Güncelleme Tarihi:
EasyJet PLC.'den, 31 Mart 2008'e kadar ki altı aylık dönem i?in ge?ici mali sonu?lara ilişkin yapılan yazılı a?ıklamada, toplam gelirin yüzde 24 artarak 892,2 milyon sterline yükseldiği kaydedildi.
A?ıklamada, yolcu sayısı yüzde 15 artarak 18,9 milyona ulaşırken, koltuk başına gelirin (GB Airways ve döviz hareketleri hari?) önceki yıla göre yüzde 1,5 arttığı, koltuk başına maliyetin (yakıt, GB Airways ve döviz hareketleri hari?) önceki yıla göre yüzde 0,9 azaldığı, koltuk başına yakıt maliyetlerinin ise ge?en yıla göre yüzde 23,8 arttığı belirtildi.
EasyJet ?st Yöneticisi (CEO) Andy Harrison konuya ilişkin değerlendirmesinde, İtalya ve Fransa'da a?tıkları yeni merkezlerle Avrupa'da büyümeye hızla devam ettiklerini vurguladı.
EasyJet'in şu anda Avrupa'nın bir numaralı hava ulaşım ağını işlettiğini ve toplam 280 milyon Avrupalının EasyJet u?uşlarına bir saatlik araba yolculuğuyla ulaşabildiğini ifade eden Harrison, ileri dönem i?in rezervasyonların ge?en sene aynı döneme göre bir miktar daha arttığını aktardı.
Yakıtın en büyük sorun ve belirsizlik kaynağı olmaya devam ettiğine işaret eden Harrison, u?ak yakıtı fiyatlarının son ü? ayda yüzde 35 arttığını ve şu anda ge?en seneye göre yüzde 80 daha fazla olduğunu belirtti.
Andy Harrison, "Bu artışın ne kadarının kısa vadeli spekülasyonlardan ne kadarının uzun vadeli sürdürülebilir artıştan kaynaklandığı konusunda hi? kimse emin olamamaktadır. Ancak kesin olan bir nokta şudur; yakıt ücretleri bu şekilde artmaya devam ettiği takdirde, fazla gü?lü olmayan rakiplerimiz kapanabilir veya kü?ülebilir. Ancak EasyJet, işletme modelimizin, maliyet avantajımızın, yeni yakıt verimli filomuzun ve şebekemizin gücünün bir yansıması olarak bu süre?ten daha da gü?lenmiş olarak ?ıkacaktır" görüşünü aktardı.