Başkonsolos Ergin: 'Vatandaşlarımızı memnun edebilecek iyi bir hizmetin çabası içerisindeyiz'

Güncelleme Tarihi:

Başkonsolos Ergin: Vatandaşlarımızı memnun edebilecek iyi bir hizmetin çabası içerisindeyiz
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2018 12:42

2018 yılının değerlendirmesini yapan Londra Başkonsolosu Çınar Ergin, bir çok önemli çalışmaya imza attıklarını ancak bir konuda ilerleyemediklerini söyledi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin Londra Başkonsolosu Çınar Ergin ve eşi Deniz Engin, İngiltere’de bulunan Türk sivil toplum ve basın kurumlarının temsilcileri onuruna resepsiyon düzenledi. 2018 yılının genel bir değerlendirmesini yapan Başkonsolos Ergin, 2019 hedeflerini de anlattı. Açılış konuşmasında Ankara’da yaşanan trafik kazasından duyduğu üzüntüyü dile getiren Ergin, “Kazada yaralanan tüm vatandaşlarımıza acil şifalar, hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet diliyorum” dedi.

Başkonsolos Ergin: Vatandaşlarımızı memnun edebilecek iyi bir hizmetin çabası içerisindeyiz

YARIM MİLYON VATANDAŞIMIZ BURADA
Londra Başkonsolosluğu’nun konsolosluk hizmetleri bakımından en yoğun temsilcilikler arasında olduğuna dikkati çeken Ergin, “Bakanlığımızın her yıl düzenli yayınladığı istatistiklerde de bunu görebiliyoruz. Yaklaşık yarım milyon vatandaşımızın yaşadığı Birleşik Krallık’taki çok büyük çoğunluğu, görev bölgemizde ikamet ediyor. Kaliteli, iyi ve etkin bir hizmet vermeye çalışıyoruz. Bu her zaman kolay olmuyor ama elimizden geleni yapıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

ASKERLİK, BOŞANMA VE YENİ KİMLİKLER
Konsolosluk faaliyetleri konusunda bir takım yeni adımlar atıldığını da dile getiren Ergin, “Bunlardan biri dövizli askerlik. Dövizli askerlik konusunda yeni bir düzenleme devreye girecek. Vatandaşlarımızdan yoğun sorular geliyor, bu iş ne zaman başlayacak? diye. Çok yakında başlayacağını anlıyoruz. 2018 yılı içerisinde yaşadığımız diğer bir yenilik de, yurtdışında mahkemelerde alınan boşanma kararlarının ikinci bir temyize gerek kalmazsızın yaptığımız tek işlemle Türkiye’de tanıtılabilmesini ilişkin. Tabi bazı koşullar var. Bu, birçok vatandaşımızı mağdur ediyordu. Kimlik kartlarını da hızla dağıttık. Yığılma dönemi bitti. Diğer Konsolosluk işlemlerinde olduğu gibi pasaportta da bekleme olmaksızın süreç güzel bir şekilde ilerliyor” diye konuştu.

Başkonsolos Ergin: Vatandaşlarımızı memnun edebilecek iyi bir hizmetin çabası içerisindeyiz

Haberin Devamı

YENİ BİNA BAŞKA BAHARA
Bir diğer önemli konunun da yeni bina konusu olduğunu belirten Ergin şöyle devam etti: “Gerçekten kolay bir konu değil. Parasal boyut, siyasal boyut gibi çok farklı faktörlerin bir araya gelmesi gerekiyor ama size şunu temin ederim ki bu konudaki arayışımıza devam ediyoruz. Ancak bütün bunlara rağmen vatandaşlarımızı memnun edebilecek iyi bir hizmetin çabası içerisindeyiz. Artık engelli vatandaşlarımızın konsolosluk hizmetinden yararlanabilmeleri randevu almalarına gerek yok.”

BAKMADAN GEÇME!