Güncelleme Tarihi:
FUARDA duvar, banyo, cam, mutfak ve masa tekstiliyle yatak örtüsü, dekoratif ürünler, duvar sistemleri, iplik, perde, ev tekniği, ev tekstili ve ev aksesuvarlarının yanı sıra yeni teknolojiye sahip dijital baskı makineleri tanıtılıyor.
Katılımcılar, fuarın trend ürünlerinin sergilendiği ‘Tema Parkı’nda sektörle ilgili geleceğe yönelik yeni kapsamlı projeleri görme fırsatı yakalayacak. Dijital baskı teknolojisi de geçen yıl olduğu gibi fuarda sergileniyor. Dünyanın önde gelen yazıcı üreticileri, tekstil segmenti için yeniliklerini ve teknolojilerini fuarda sunuyor. Son yıllarda mobilya ve döşeme kumaşlarının yüksek kaliteli tedarikçilerinin sayısı da güçlü bir şekilde arttı. Bu gelişme 2018 yılında da devam etti.
TÜRKİYE’DEN ALMANYA’YA SATIŞ ARTTI
Fuardan önce Frankfurt’ta düzenlenen etkinlikte konuşan Bursa Sanayi ve Ticaret Odası (BTSO) Heyet Başkanı Hasan Çepni, bu yılki fuara toplam 2 bin 944 şirketin katılacağını, Türkiye’nin de 257 şirketle temsil edileceğini söyledi. Bursa ile Almanya arasındaki ticaret hacmine ilişkin bilgiler veren Çepni, “Bursa’dan Almanya’ya yapılan ihracat 2016 yılında 1 milyar 980 milyon dolar iken 2017 yılında bu rakamın 2 milyar 37 milyon dolara ulaştı” dedi.
TOPLAM KATILIMIN YÜZDE 10’U
Frankfurt Sanayi ve Ticaret Odası Orta ve Güneydoğu Avrupa Direktörü Paul Schmitz de Türkiye’nin fuara yoğun bir katılım gösterdiğini söyledi. Schmitz, “Bu yıl sadece Türkiye’den gelen katılımcı sayısı 257. Toplam katılımcıların yüzde 10’una denk geliyor. Bu da aramızdaki ticari ilişkilerin ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda Türkiye’nin dünya sanayisine de ne kadar büyük katkılar yaptığı da bundan görülebiliyor” diye konuştu.
12 Ocak’a kadar açık kalacak fuarda katılımcılar, iş görüşmeleri gerçekleştirebilecek ve sektörün geleceğine ilişkin konularda görüş alışverişinde bulunabilecek.