Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'nın Dortmund kentinde yaşayan Ispartalı Emine Turhan ve Zeynep Şeker kardeşler, bayram tatili için gittikleri Antalya'dan dönüşte havaalanında dört saat bilgi verilmeden bekletildiklerini ve kendilerinden özür bile dilenmediğini söylediler.
Evli ve üç çocuk annesi Emine Turhan ile yine evli ve iki çocuk annesi Zeynep Şeker , başlarından geçenleri şöyle anlattılar:
"Tatil dönüşü sabaha karşı 02.00'de Antalya Havaalanı'na Dortmund'a geri dönmek için geldik. Uçağımız sabah saat 06.30'da kalkacaktı. Uçuş saati geldi ancak bizi içeriye almadılar. 09.30'da bir yetkili sandviç dağıttı. Yarım saat sonra uçağa aldılar. Toplam dört saat beklemenin ardından uçağa binebildik. Bu arada bir yetkili çıkıp bilgi vermedi. Kimseye ulaşamadık. Çocuklarla perişan olduk. Oysa uçuştan bir gün önce şirketi aradık ve bir değişikliğin olup olmadığını sorduk, cep telefon numaralarımızı bıraktık. Sorunun olmadığını , uçağın vaktinde kalkacağını söylediler."
Tazminat alınabilir
Dortmund Barosu avukatlarından Özkan Arıkan, uçak seferlerinde en az üç saat gecikme yaşanması halinde Avrupa Parlamentosu'nun Uçak Yolcuları Yönetmeliği'nin yedinci maddesine göre yolcuya tazminat hakkının doğduğunu söyledi.
Düzenlemenin Avrupa Birliği içerisinde uçuş ruhsatı olan tüm uçuş şirketlerini kapsadığını kaydeden Özkan Arıkan,
"Uçak gecikmelerinde yolcu başına 600 Euro'ya kadar tazminat almak mümkündür. Örneğin Türkiye ile Avrupa arasındaki uçuş mesafesi, bin 500 - 3 bin 500 kilometre arasındadır. Bu güzergahta 3 saatlik gecikmeden itibaren uçuş şirketi yolcu başına bilet fiyatı ne olursa olsun 400 Euro tazminat ödemekle yükümlüdür. Eğer uçuş mesafesi 3 bin 500 kilometreyi aşarsa tazminat hakkı kişi başına 600 Euro'dur " diye konuştu.