Güncelleme Tarihi:
"Almanya Entegrasyon Vakfı"nın sayfasına girmek için tıklayın
ALMANYA Uyum Vakfı tarafından hayata geçirilen “Dilini kullan-Yaşama katıl” adlı kampanyanın ikinci bölümü, başbakanlıkta düzenlenen törende tanıtıldı. Kampanyanın ikinci bölümünde Aşağı Saksonya Eyaleti Göç ve Uyum Bakanı Aygül Özkan, boksörler Artur Abraham ve Fırat Aslan gibi isimlerin de bulunduğu 11 isim yer alıyor. Kampanyanın ikinci bölümünü Göç ve Uyumdan Sorumlu Devlet Bakanı Maria Böhmer, Alman Yayıncılar Birliği Başkanı Wolfgang Fürstner, Kampanyaya destek veren Doğan Medya Avrupa Genel Müdürü Sevda Boduroğlu tanıttı.
Almanca öğrenmeye davet
Böhmer, kampanya ile birlikte mümkün olduğu kadar çok kişiyi Almanca öğrenmeye davet ettiklerini belirtti. Bakan Böhmer, ülkede sunulan imkanlardan faydalanmak için Almanca'nın şart olduğunu belirtirken, birlikte yaşamın temel sütunlarından birinin dil olduğunu vurguladı. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün, Almanya'da yaşayan Türklere yönelik Almanca öğrenmeleri yönündeki tavsiyesini memnuniyetle karşıladıklarını kaydeden Böhmer, “Okullarda derslerin de dışında Almanca konuşulması yönündeki sözlerim Almanca'nın zorunlu olmasını istiyorum şeklinde yanlış yorumlandı. Ancak, derslerin dışında okul bahçelerinde de Almanca konuşmanın önemli olduğuna inanıyorum” dedi. Bakan Böhmer, 3 Kasım'da yapılacak olan Uyum Zirvesi'nde de konunu ele alınacağını söyledi.
İki dilli büyüdüm
Kampanyaya destek veren ve göçmenleri dil öğrenmeye çağıran Aşağı Saksonya Eyaleti Göç ve Uyum Bakanı Aygül Özkan ise, “Ben Alman'ım. Alman olmaktan gurur duyuyorum. Almanca'yı bilmekten gurur duyuyorum. Ben başardım çünkü erken dönemde Almanca öğrenmenin önemini kavradım” dedi. Bakan Özkan, “Nasıl Almanca öğrendiniz?”sorusuna, “3 yaşındayken yuvaya gittim. 1970'lerde bu çok doğal bir olay değildi. Ama evde iki dilli büyüdüm. Şimdi ben de çocuğumu yuvaya gönderiyorum ve onu iki dilli büyütüyorum” dedi. Aynı zamanda Almanya Uyum Vakfı Yönetim Kurulu'nda yer alan Doğan Medya Avrupa Genel Müdürü Sevda Boduroğlu ise Türk medyasının kampanyayı ve çifte dilliliği desteklediklerini söyledi.
Afişlerle tanıtıldı
ALMANYA Uyum Vakfı tarafından hayata geçirilen “Raus mit der Sprache-Dilini Kullan Yaşama Katıl” adlı kampanya ilk olarak bu yılın mart ayında start aldı. Alman Yayıncılar Birliği'nin desteklediği kampanya kapsamında ünlü isimlerle hazırlanan reklamlar, 100'ün üzerinde gazete ve dergide farklı dillerde yayınlandı. Kampanyanın ikinci bölümü için hazırlanan yeni afişlerde birçok isim gibi Bakan Aygül Özkan da yer alıyor.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Raus mit der Sprache. Rein ins Leben"
Für die Fortsetzung der Kampagne „Raus mit der Sprache. Rein ins Leben.“ hat die Deutschlandstiftung Integration 11 neue Botschafterinnen und Botschafter gewonnen, darunter die Politikerin Aygül Özkan, die Turnerin Magdalena Brezka, den Boxer Artur Abraham, der Fußballer Jérôme Boateng sowie die Rapper Sido und Harris. In den Motiven bringen die Botschafterinnen und Botschafter ihre Persönlichkeit zum Ausdruck und transportieren mit der herausgestreckten Zunge in den Farben Schwarz, Rot und Gold die klare Nachricht: Die Beherrschung der deutschen Sprache ist der Schlüssel für eine erfolgreiche Integration.
Dazu Vorstandsmitglied und Integrationsbeauftragte der Bundesregierung, Staatsministerin Prof. Dr. Maria Böhmer: „Die Kampagne macht deutlich: Wer kein Deutsch kann, ist nur Zaungast in unserem Land. Deshalb appelliere ich an die Migranten, Deutsch zu lernen! Erst mit guten Deutschkenntnissen lassen sich alle Chancen ergreifen, die unser Land bietet. Die Beherrschung der deutschen Sprache ist die Voraussetzung für eine gute Bildung, eine fundierte Ausbildung und einen festen Arbeitsplatz. Und damit für eine erfolgreiche Zukunft. Wer gut Deutsch spricht, kann sich zudem in unserer Gesellschaft einbringen und mitwirken. Sprache ist mehr als bloße Kommunikation sie ist das Band, das uns verbindet. Ich danke den Prominenten, die an der Kampagne mitwirken, für ihr Engagement: Sie leisten damit einen wichtigen Beitrag zur Integration. Als Vorbilder machen sie anderen Migranten Mut. Die Botschaft lautet: Mit guten Deutschkenntnissen kannst auch Du den Aufstieg in unserem Land schaffen!“
Die erste Staffel der Kampagne, die im März 2010 startete, erhielt viel öffentliche Aufmerksamkeit und wurde von Verlagen mit 200 Anzeigen in 100 Zeitschriften- und Zeitungstiteln unterstützt. Die Anzeigen wurden im April und Mai zur Anzeige des Monats im Hamburger Abendblatt und in der Berliner Morgenpost gewählt und befinden sich jetzt in der Auswahl zur Anzeige des Jahres. Die jetzt gestartete Staffel wird bis März 2011 laufen und soll neben Anzeigenplätzen in Print auch Online und als Plakataktion verbreitet werden.