Güncelleme Tarihi:
Fotogaleri: "Dilini kullan, yaşama katıl"
Video: "Dilini kullan yaşama katıl"...
Alman Dergi Yayıncıları Birliği (VDZ) öncülüğünde kurulan Almanya Uyum Vakfı tarafından hayata geçirilen "Haydi dilini kullan, yaşama katıl" adlı kampanya, start aldı. Önceki gün Almanya Uyum Vakfı Yönetim Kurulu üyeleri Federal Hükümetin Göç ve Uyumdan Sorumlu Devlet Bakanı Prof. Maria Böhmer, Doğan Medya International Genel Müdürü Sevda Boduroğlu, Bild Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Kai Diekmann, VDZ Yöneticisi Wolfgang Fürstner, işadamı İbrahim Evsan ile kampanya görsellerinin yaratıcısı DBB pro bono Ajansı adına Stefan Schlüter ve fotoğraflarda yer alan üç modelin katılımıyla tanıtılan kampanya, göçmenleri Almanca öğrenmeye teşvik etme amacını taşıyor.
İyi Almanca ile sınıf atlayın
Başbakan Angela Merkel'in himayesinde başlatılan kampanyanın tanıtımında konuşan Devlet Bakanı Prof. Böhmer, Almanca bilmeyen bir kişinin kendisini bu ülkede geliştiremeyeceğini belirtti. Böhmer, “Aktif ve geniş çerçeveli toplumsal katılım, ancak iyi derecede Almanca bilmekle mümkündür. Dil bilmeyen bir kişi, eğitim ve meslek eğitimin deki şansları kullanamaz. İyi derecede dil bilgisi, ülkemizdeki başarının kapılarını açar. Önemli olan göçmenleri, dil öğrenme konusunda cesaretlendirmemiz. Almanya Uyum Vakfı'nın bu kampanyası önemli bir katkı sağlıyor. Mesajımız şudur: İyi Almanca konuşan sınıf atlar” dedi.
Önem veriyor ve destekliyoruz
Aynı zamanda Almanya Uyum Vakfı Yönetim Kurulu üyesi olan Sevda Boduroğlu, “Bir ülkede yaşıyorsanız, o ülkenin diline de hakim olmanız gerekir. Çünkü dil sadece bir iletişim aracı değildir, aynı zamanda sosyal hayat ve iş dünyasında aktif rol alıp başarılı olmanın anahtarıdır. Yaşadığınız ülkenin dilini bilmeden, iyi bir eğitim alabilir misiniz? İş yaşamında kariyer yapıp başarılı olabilir misiniz? Haklarınızı koruyabilir misiniz? Bu yüzden, bu aksiyonu çok önemsiyoruz ve desteklemeyi bir görev olarak kabul ediyoruz. Bu çalışma, aynı zamanda birlikte uyumlu yaşamayı da destekliyor. Gazetelerimiz başta olmak üzere tüm yayın organlarımızda bu kampanyanın tanıtımına yer vereceğiz” diye konuştu.
Dil başarının anahtarı
Berlinli fotoğrafçı Murat Aslan'ın kampanya için fotoğraf çektiği 16 model arasında yer alan Berlin Eyalet Parlamentosu Yeşiller milletvekili Özcan Mutlu da tanıtım toplantısında yer aldı. "Haydi dilini kullan, yaşama katıl" kampanyasına sonuna kadar destek verdiğini belirten ve medyanın dil öğrenilmesi konusunda böyle bir kampanya ya öncülük etmesinin çok önemli olduğuna değinen Mutlu, bu sayede yüzbinlerce insana ulaşılarak dil öğreniminin teşvik edilebileceğini söyledi.
İyi derecede Almanca bilmenin toplumda başarının anahtarı olacağını hatırlatan Mutlu, “Bu konuda anne babalara çok önemli görevler düşüyor. Çünkü iyi bir Almanca geleceğe yatırımdır. Bu ülkede her alanda başarılı olabilmek için mutlaka Almanca öğrenilmelidir. Hem de iyi derecede. Her ne kadar Alman bayraklı dil çıkartmak biraz kışkırtıcı olsa da, bu kampanyaya tam destek veriyorum . 10 yaşındaki kızım bile, 'Baba mutlaka bu kampanyada yer al!' dedi. Ben de model olmayı keyifle kabul ettim ” dedi.
Modellerden destek
Kampanyayı destekleyen sunucu ve oyunculardan Collien Fernandes, Almanca olmadan hiçbir başarının sağlanamayacağını belirtti. Hindistan, Macar ve Portekiz kökenli olan Fernandes, “Ben Berlin'de büyüdüm. Mesleğim icabı Berlin'in çeşitli kesimlerinde göçmenlerle de bir araya geliyorum. Almanya'da doğup büyüyen çocukların Almanca bilmemesine hem üzülüyorum, hem şaşırıyorum. Almanya'da bir yere ulaşabilmek için mutlaka çok iyi derecede Almanca öğrenilmesi gerekir. Bana bu kampanya da yer alıp almayacağım sorulduğunda, hiç düşünmeden olumlu yanıt verdim. Herkesin bu kampanyaya destek vermesini istiyorum ve bekliyorum" diye konuştu.
Göçmen kökenli sihirbaz Farid ise, İran lıi babasının 1955 yılında Almanya'ya geldiğini söyledi. Farid, “O geldikten hemen sonra özen gösterip Almanca öğrenmiş. Küçük yaştan itibaren bizlerin de Almanca öğrenmemize büyük önem verdi. Başarının yolu Almanca'dan geçer. Bunu bir sanatçı olarak vurgulamak istiyorum” dedi.
Medyaya teşekkür
VDZ Yöneticisi Wolfgang Fürstner de toplantıda yaptığı konuşmada, 59 gazete ve derginin kampanyaya destek verdiğini belirtti. Fürstner, Hürriyet'in yanı sıra, Milliyet, Bild, Bild am Sonntag, Financial Times Deutschland, BZ, Hamburger Abendblatt, Berlin Morgenpost, Die Zeit, Der Spiegel, Focus, Bunte, Brigitte, Kicker gibi pekçok gazete ve dergilerin kampanyayı desteklemesinin çok anlamlı olduğunu vurgulayarak, medya organlarına teşekkür etti. Kampanya ile ilgili detaylı bilgi www.ich-spreche-deutsch.de ve www.deutschlandstiftung.net sitelerinden alınabilir.