Deutsche Post'tan Türk?e reklam atağı

Güncelleme Tarihi:

Deutsche Posttan Türke reklam atağı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2008 17:50

Alman Posta İdaresi (Deutsche Post) Almanya'da yaşayan Türklere yönelik, "Reklam mektubu hayatın neşesi" adlı yeni bir kampanya başlattı.

Haberin Devamı

Almanya Posta İdaresi'nin Türk vatandaşlarıyla ilgili olarak adres ağını genişletmek amacıyla düzenlenen kampanya ?er?evesinde Türk vatandaşlara, üzerinde sanat?ı Kamil Sönmez'in fotoğrafı bulunan mektuplar gönderiliyor. Kendileri hakkında bilgi vererek bu mektupları cevaplayan Türk vatandaşlar, ?eşitli ödüllerin verileceği bir yarışmaya katılacaklar.

Konuyla ilgili basın toplantısı düzenleyen Deutsche Post Kültürler Arası Satış Müdürü ?zkan ?ztürk, Almanya'nın en büyük posta idaresi olarak kültürler arası diyaloğa büyük önem verdiklerini, bu nedenle Türkler i?in düzenlenen kampanyalara bir yenisini eklediklerini belirtti.

?ztürk, daha önce düzenledikleri "Rengini belli et" ve "Hemşehrim" kampanyalarının ?ok başarılı olduğuna işaret ederek, bu kampanyayla hem "reklam mektubu"nu sevdirmek, hem de Türklerle ilgili adres ağını genişletmek istediklerini söyledi.

Haberin Devamı

Sanat?ı olarak Kamil Sönmez'i se?tiklerini ifade eden ?ztürk, "Hemşehrim kampanyasında Almanya'da yaşayan Türklerin kökeni araştırıldığında birinci İstanbul oldu, ancak daha ayrıntılı analiz ettiğimizde Karadeniz bölgesinin başı ?ektiğini gördük. Bu nedenle, Kamil Sönmez'i de herkes sevdiği i?in, sempatik ve seviyeli bir sanat?ı olması nedeniyle onunla ?alışmaya karar verdik" dedi.

Diğer bazı Avrupa ülkelerinde, ABD, Kanada ve Benelux ülkelerinde de "etno-marketing" ?alışmaları yaptıklarını kaydeden ?ztürk, "Almanya'da etno-marketing ?alışmaları daha ?ok yeni. Bu konuda başta ABD olmak üzere diğer ülkelerde ?ok ileriye gidilmiş ve başarılı olunmuş. Ancak biz önemli işler yapıyoruz. İtalya'daki se?imler sırasında Almanya'dan ger?ekleşen oy kullanımını biz organize ettik. Başarımızdan dolayı İtalya Büyükel?isi bizi tebrik etti" diye konuştu.

?ztürk, kültürler arası pazarlamanın büyüyen bir piyasa olduğunu, Almanya'daki Türklerin yaklaşık 2,8 milyonluk nüfusa ve 17 milyar Avro'luk satın alma gücüne sahip olduklarını belirterek, Türkleri Deutsche Post'un pazarlama etkinliklerine katılmaya davet etti.

Kampanya hakkında bilgi veren yetkililerden Nurhan Deniz de "Yine iki dilde yazılmış bir mektup şeklinde Türk kökenli ailelerin adreslerine kampanya broşürlerimizi yollayacağız. Bu reklam mektupları 250 bin eve gönderilecek. Televizyonlar i?in hazırladığımız dört ayrı bölümden oluşan reklamlarımız var. Bu kampanyaya 'www.bizburdayiz.de' şeklindeki internet adresimizdeki ilgili bölümü doldurarak da katılmak mümkün" dedi.

Reklam kampanyasına katılanlar arasında ?ekiliş yapacaklarını da kaydeden Deniz, "Her biri yaklaşık 5 bin Avro değerindeki ü? ödül katılımcıları bekliyor. Birinci olan aile bir haftalık İstanbul tatili ve eğer isterse sanat?ı Kamil Sönmez ile akşam yemeği, ikinci olan aile beş günlük Bodrum tatili ve ü?üncü aile de Uludağ tatili kazanacak" şeklinde konuştu.

Kampanyaya katılım süresinin 7 Kasımda başlayarak 15 Aralık 2008 tarihinde sona ereceğini ifade eden Deniz, "Çekilişi gelecek yılın şubat ayında Köln kentinde yapmayı düşünüyoruz" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!