Güncelleme Tarihi:
ALMAN Posta İdaresi, Alman Haber Ajansı’na (dpa) yaptığı açıklamada, eylül ayında postayla ilgili yaklaşık 5 bin şikâyet alındığını belirtti. Böylece üçüncü çeyrekteki toplam sayı yaklaşık 11 bin 500’e ulaştı. Daha önceki dönemlerle karşılaştırıldığında bu sayının alışılmadık derecede yüksek olduğu belirtildi. 2022’nin ilk yarısında yaklaşık 8 bin 900, bir önceki yılın tamamında ise 15 bin 100 şikâyet olmuştu. Bu yaz aylarında yapılan şikâyetlerin büyük çoğunluğunun mektuplarla ilgili olduğu ve sadece birkaç vakada paketlerle ilgili şikâyet geldiği kaydedildi. Federal Ağ Kurumu, mağduriyetin çok açık olduğunu belirtirken, bu nedenle eylül ayında 12 ayrı denetim başlatıldığını belirtti. Ancak düzenleyici otorite konumundaki Federal Ağ Kurumu’nun Alman Posta İdaresi’ne yaptırım uygulamayacağı ve hukuksal olarak baskı uygulamak için bir düzenleme bulunmadığına dikkat çekildi.
HER AY YAKLAŞIK 1 MİLYAR MEKTUP GÖNDERİLİYOR
Alman Posta İdaresi, Alman mektup segmentinde yaklaşık yüzde 85’lik bir pazar payına sahip. Eylül ayı ortasında Bonn merkezli şirket, temmuz ve ağustos aylarındaki teslimat düzensizliklerini gündeme getirmiş ve buna gerekçe olarak da koronavirüs salgınıyla bağlantılı yüksek hastalık izinlerini ve kalifiye işçi eksikliğini göstermişti. Şirket sözcüsü, o dönemdeki operasyonel durumun ‘yeniden istikrarlı’ olduğunu söyledi ancak eylül ayı rakamları mektup dağıtımındaki sorunların hâlâ çözülemediğini ortaya koydu. Almanya’da her ay yaklaşık 1 milyar mektup gönderiliyor. Bu miktar mevcut şikâyetlerle karşılaştırdığında, şikâyetlerin yok denecek kadar az olduğuna dikkat çekildi. Öte yandan, mektup almak için çok uzun süre bekleyen insanların muhtemelen sadece küçük bir kısmının Federal Ağ Kurumu’na şikâyette bulunduğu belirtildi.